vineri, 19 aprilie 2013

Mândria de a fi est-european

Mândria de a fi est-european:
Europa de Est a devenit, pentru occidentali, un loc de unde vin mulți imigranți. Din ignoranță sau pentru comoditatea exprimării, cetățeni din țări care mai diferite nu pot fi, cum sunt Polonia, Ungaria, Albania, Kosovo, România, etc. trecuți de presă sau de politicieni, la grămadă, la categoria est-europeni. Există un "accent est-european", există o imagine de "est-european" cu puternice conotații negative.
Având în vedere diferențele imense dintre țări situate în ceea ce se cheamă Europa de Est, am încercat să aflăm dacă românii acceptă eticheta de "est-europeni".


Vesticii nu fac diferența între bulgari, polonezi, români, sârbi, albanezi...

Iustinian R. din Londra, constructor: «La Londra, din experiența mea, nu ești judecat prea aspru dacă ești din Est.
Experiența cea mai frumoasă referitor la țara de origine am avut-o în Elveția. Lucram pe un șantier și am construit o schelă pentru a-mi face treaba, iar după o săptămână, șeful de acolo a trimis un băiat, elvețian de-al lor, să verifice schela, să vadă dacă e încă solidă. A verificat omul schela, a văzut că e ok, și după ce a văzut ce lucram, a rămas impresionat și m-a întrebat de unde sunt, sunt din Franța? I-am spus că nu. Dar

Citeşte mai mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu