Marlena M. a venit în Sicilia să muncească, în urmă cu 6 ani. A plecat de la Iași după ce s-au făcut disponibilizări masive în fabrici. A lucrat mereu “la negru”, ca îngrijitoare domestică.
Primii doi ani i-a petrecut într-un orășel la munte îngrijind doi bătrâni de peste 90 de ani. A învățat italiana “din mers”, și-a notat pe o agendă toate adresele necesare vieții de zi cu zi. Trebuia să facă toate cumpărăturile, să meargă la medic pentru rețetele bătrânilor, să meargă cu ei la toate consultațiile, să le dea medicamentele la ore fixe. Primea 500 de euro și o parte îi trimitea mamei ei în grija căreia își lăsase copilul, în vârstă 9 ani. După un an a murit un bătrân și în câteva luni s-a dus și celălalt după o grea suferință. Își aduce aminte că familia care-i încredințase părinții îi lăsau bani pentru mâncare doar 100 de euro pe lună. Ea păstra toate chitanțele și de multe ori cumpăra de mâncare cu banii ei. La o zi după înmormântarea bătrânei i-au spus să plece fiindcă ei vor vinde casa. I-au mulțumit călduros pentru grija ei și i-au urat drum bun. Bătrâna teroristă Din fericire, o altă familie Citeşte mai mult... |
Un muncitor român de 28 de ani, George Dumitru Carculea, a murit pe 12 iunie în urma unui accident de muncă în apropierea aeroportului Sant’Anna di Crotone (Calabria). Bărbatul era angajat la tăierea trunchiurilor unor arbori de eucalipt, pentru o firmă din Petilia Policastro (Crotone) lucrare dată în antrepriză de societateacare gestionează aeroportul pentru a garanta siguranța zborurilor.
Era în vârful unui arbore și a căzut de la patru metri. Dar bărbatul nu a murit din cauza impactului cu solul, ci a fost zdrobit de eucaliptul pe care îl tăia și care a căzut peste el. Angajatorul a dat imediat alarma și la fața locului au intervenit ambulanțele serviciului 118 de la spitalul din Crotone și de la Misericordia din Isola Capo Rizzuto, pe lângă carabinieri și agenții de la Corpul forestier de Stat. Sanitarii, însă, nu au putut decât să constate decesul muncitorului. Căzut de la etajul patru, accident de muncă mortal la Roma Mort la muncă în timp ce culegea lămâi Român de 46 de ani, mort pe șantier în ajun de 1 Mai Citeşte mai mult... |
Bugetul pe termen lung și cel de anul viitor, vizita premierului Tunisiei, o dezbatere privind Iranul și un vot privind aderarea Letoniei la zona euro în 2014 vor fi în centrul activității Parlamentului European săptămâna aceasta. Grupurile politice se pregătesc pentru ultima perioadă de sesiune dinaintea verii, iar preşedintele Parlamentului European, Martin Schulz, va participa la Consiliul European. De la 1 iulie, UE va avea 28 de membri, odată cu aderarea Croației.
Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE |
Avocat cunoscut în comunitatea românească din Marea Britanie, Remus Robu a venit în Anglia în urmă cu 19 ani. Originar din Maramureș, a abandonat facultatea de Drept începută de numai o lună și a plecat la Londra, unde a muncit pe șantiere, în restaurante. Aici a descoperit că în societatea engleză valoarea personală este promovată.
A absolvit facultatea de Drept în Capitala Britanică și acum lucrează cu o firmă importantă de avocatură. Este căsătorit și are două fetițe gemene. De ce a plecat din România? „Din cauza reclamei Occidentului, recunoaște avocatul Robu, a propagandei Vestului. La Londra aveam o cunoștință, un verișor, care mi-a dat primele informații și primul sprijin. Plecasem cu multe idei în minte, dar la Londra șantierele erau baza. La fel ca mulți dintre românii care au venit în cel mai mare oraș al Europei, Remus Robu a început de jos, de pe șantier. Acolo a muncit prima dată: „Primul lucru pe care l-am făcut a fost munca pe șantier. Era perioada de după recesiunea anilor '90 și era un boom în construcții. N-a fost ușor deloc. Am muncit cam vreun an de zile, dar fără să fiu interesat să învăț vreo meserie în acest Citeşte mai mult... |
JUN 25
Comisia Europeana a lansat o cerere de candidaturi pentru constituirea unui grup de experti interesati sa participe la identificarea unor clauze contractuale sigure si echitabile pentru serviciile de cloud computing.
Expertii vor contribui la identificareaoptiunilor existente pentru a raspunde preocuparilor consumatorilor si ale intreprinderilor, care par adesea reticenti in ceea ce priveste utilizarea serviciilor de cloud computing, deoarece contractele sunt neclare sau ii favorizeaza pe furnizorii de servicii. Actiunea face parte din efortul Comisiei de a spori increderea in serviciile de cloud computing si de a valorifica potentialul acestora in vederea stimularii productivitatii economice in Europa si este una dintre principalele actiuni intreprinse in temeiul Comunicarii Comisiei privind cloud computingul, care a fost adoptata anul trecut. “Incertitudinea legata de contractele de cloud computing poate impiedica comertul transfrontalier. Avand in vedere ca domeniul este foarte complex, solicitam asistenta de specialitate inainte de a hotari care sunt urmatorii pasi”, a subliniat comisarul. Cererea de candidaturi pentru constituirea unui grup de experti lansata astazi va ajuta Comisia sa identifice bunele practici, clauzele si conditiile pentru contractele de cloud computing. Viitorul grup de experti in acest domeniu ar putea aborda, de asemenea, aspectele legate de protectia datelor cu caracter personal, relevante pentru contractele de cloud computing. Expertii vor reprezenta furnizorii de servicii de cloud computing, consumatorii si intreprinderile mici, mediul academic si profesionistii din domeniul juridic. Activitatea lor va contribui la elaborarea strategiei Comisiei in materie de cloud computing menite sa inlesneasca adoptarea si dezvoltarea serviciilor de cloud computing in UE — un sector cu un potential economic semnificativ. Context La 27 septembrie 2012, Comisia Europeana a adoptat o strategie pentru “Valorificarea cloud computingului in Europa”. Strategia este special conceputa pentru a intensifica utilizarea cloud computingului in toate sectoarele economiei. “Cloud computing” inseamna stocarea de date (cum ar fi fisiere text, imagini si fisiere video) si de software pe computere aflate la distanta, pe care utilizatorii le acceseaza pe internet, utilizand orice dispozitiv doresc. Aceasta metoda este mai rapida, mai ieftina, mai flexibila si potential mai sigura decat solutiile informatice locale. Multe servicii care se bucura de popularitate, cum ar fi Facebook, Spotify si posta electronica bazata pe internet, folosesc tehnologii de cloud computing, insa beneficiileeconomice reale se obtin atunci cand aceste solutii de cloud sunt adoptate pe scara larga de intreprinderi si de sectorul public. Strategia Comisiei cuprinde trei actiuni-cheie, dintre care una vizeaza identificarea unor clauze si conditii contractuale sigure si echitabile pentru contractele de cloud computing. Modelul de clauze contractuale poate contribui la facilitarea aranjamentelor contractuale intre furnizorii de servicii de cloud computing si consumatori sau intreprinderile mici. Acesta poate, de asemenea, inlesni aplicarea Directivei UE privind protectia datelor, in masura in care dispozitiile respective sunt relevante pentru contractele de cloud computing. Persoane de contact: Mina Andreeva (+32/22.99.13.82) Natasha Bertaud (+32/22.96.74.56) Document anexat: Cerere de candidaturi experti cloud computing (EN) Sursa: Comisia Europeana |
Comisia Europeana (CE) a deblocat platile pe Programul Operational Sectorial Transporturi, Axele prioritare 1 si 2, care erau presuspendate din luna octombrie a anului trecut.
CE considera ca “conditiile pentru ridicarea procedurii de presuspendare pentru companiile de drumuri si cai ferate din prioritatile 1 si 2 suntindeplinite si solicitarile de plati in legatura cu acestea pot fi din nou procesate”, se precizeaza in notificarea serviciilor executivului comunitar catre autoritatile romane. Practic, autoritatile romane pot trimite cereri de rambursare pentru axele prioritare ale POS Transport. |
Comisia a lansat procesul de selectie pentru “Capitala europeana verde din 2016″.
Premiul pentru capitalele verzi ale Europei se acorda oraselor care promoveaza cel mai intens un stil de viata urban cu impact minim asupra mediului. Scopul acestui premiu anual este sa inspire orasele europene sa ia masuri pentru a deveni locuri mai atragatoare si maisanatoase ca destinatie pentru cei interesati sa le viziteze, sa munceasca si sa traiasca acolo – orase “in care merita sa traiesti”. Datorita acestei schimbari, titlul este acum accesibil pentru peste 400 de orase din intreaga Europa. Avantajele unei capitale europene verzi incep cu un mediu inconjurator mai curat, noi locuri de munca si investitii, si includ o crestere a turismului, o mediatizare pozitiva in presa internationala si un numar sporit de sponsorizari pentru proiectele de mediu. “Premiul Capitala europeana verde pune in lumina eforturile locale de ameliorare a mediului urban si de promovare a cresterii durabile. Cu ocazia lansarii concursului pentru cel de-al saptelea titlu de Capitala europeana verde, cel din 2016, as dori sa incurajez orasele mai mici sa isi depuna candidatura si sa profite de aceasta ocazie pentru a-si trece in revista si a-si pune in evidenta realizarile din domeniul mediului, punand bazele unui viitor durabil pentru propriii cetateni”, a declarat comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik. Obiectivele competitiei sunt:
Orasele isi pot depune candidatura online, la adresa http://www.europeangreencapital.eu/. Data limita de depunere a candidaturilor pentru titlul din 2016 este 17 octombrie 2013. Titlul este acordat de un juriu european, asistat de un grup de experti recunoscuti din diverse domenii ale protectiei mediului. Castigatorul va fi anuntat in luna iunie 2014. Sursa: Comisia Europeana |
Contractul de finantare pentru proiectul “Ascensor plan inclinat Cetatea Rasnov” a fost semnat la sfarsitu saptamanii trecute, la sediul ADR Centru din Alba Iulia.
Proiectul este finantat din fonduri nerambursabile, alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Astfel, se va asigura cresterea gradului de accesibilitate catre Cetatea Taraneasca Rasnov si a atractivitatii acesteia ca destinatie turistica, fiind utilizate resurse financiare puse la dispozitia Romaniei prin Axa Prioritara 1, Domeniul major de interventie 1.1 al Programului Operational Regional, gestionat in judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu de ADR Centru. Astfel, starea necorespunzatoare a cailor de acces afecteaza durata de deplasare a turistilor si reprezinta unul din factorii de natura sa descurajeze potentialii vizitatori ai cetatii. Conform solutiei tehnice propuse, calea de rulare a ascensorului de 165 m lungime, va fi parcursa in aproximativ 1 minut si 10 secunde. Realizarea ascensorului pe plan inclinat va conduce la reducerea duratei de deplasare catre Cetate, de la 24 de minute la 15 minute. Capacitate de transport a acestui ascensor va fi de 648 persoane/zi, fapt care va duce, considera initiatorii proiectului, la cresterea numarului de vizitatori ai Cetatii Rasnov cu 16%, de la 198.226 la 229.942 persoane, la finalul primului an de exploatare a investitiei. Cererea de finantare pentru proiectul “Ascensor plan inclinat Cetatea Rasnov” a fost elaborata de Primaria Rasnov si are un buget total de peste 15,3 milioane lei, din care suma nerambursabila solicitata este de circa 7,25 milioane lei. Durata intregului proiect este de 17 luni, ceea ce inseamna ca la sfarsitul anului 2014, turistii vor beneficia de o modalitate rapida si comoda de acces la Cetatea Taraneasca. Prin aceasta investitie se va realiza nu numai ascensorul in plan inclinat, cu o lungime de rulare de 165 ml, cu 2 statii si avand o cabina de 18 persoane, dar se va amenaja si un centru de informare turistica, precum si 65 mp de alei de acces cu o platforma pentrubelvedere. Beneficiarul finantarii apreciaza ca numarul de vizitatori ai Cetatii Rasnov va creste cu 16%, iar la finalul anului 5 de exploatare a investitiei, numarul acestora va ajunge la 8.695. Se estimeaza ca peste 136.000 persoane vor utiliza acest mijloc de transport turistic, adica de aproape 10 ori mai multi decat cei circa 14.000 locuitori ai orasului. “Suplimentarea resurselor locale cu fonduri europene atrase pentru dezvoltarea turismului este o strategie pe termen lung care va genera si pentru cetatenii din zona Brasovului venituri si beneficii. Investitiile, diversificarea ofertei turistice, realizarea unor obiective care valorizeaza patrimoniul de care dispunem, vor oferi turistilor oportunitati si atractii moderne, langa monumente deosebite. Ascensorul pe plan inclinat de la Cetatea din Rasnov, pe langa Dino Parcul ce se construieste deja tot cu fonduri REGIO, dar si pe langa noile partii de schi, sau celelalte obiective, va constitui o atractie in sine, care genereaza si locuri de munca. Beneficiarul finantarii a prevazut angajarea a 19 persoanela noul obiectiv, dar beneficiile pentru comunitate vor fi mult mai substantiale. Prin aceasta investitie se va dezvolta sectorul serviciilor turistice si se va putea imbunatati calitatea vietii in comunitatea locala”, a declarat Maria Ivan, directorul Organismului Intermediar pentru implementarea POR in cadrul ADR Centru. Sursa: ADR Centru |
Cântăreaţa de de muzică populară Sofia Vicoveanca a deschis un muzeu în care expune obiecte vestimentare tradiţionale româneşti.
Muzeul se află în casa din satul în care şi-a petrecut copilăria, localitatea Vicovu de Jos, din judeţul Suceava. Obiecte vestimentare din zona Bucovinei Sofia Vicoveanca, în vârstă de 72 de ani, a strâns în lunga sa carieră multe piese vestimentare din diverse zone etnografice bucovinene, multe ce au peste 100 de ani, pe care le-a conservat pentru cei interesaţi de tradiţii şi folclor, dar şi de hainele bunicilor şi străbunicilor. Muzeul, ridicat pe o casă construită de solistă "în stil bătrânesc", după tipare aşezămintelor rurale, cuprinde circa 80 de catrinţe, ii, opinici, basmale, costume şi opinci, încălţăminte cu care Sofia Vicoveanca a apărut în sediul Parlamentului European de la Bruxelles, fapt pentru care a fost admirată. "A fost pasiunea mea iar multe din costume şi accesorii le am de la multe soliste din branşă. Mi le-au încredinţat pentru acest muzeu privat", ne-a declarat interpreta. Citeşte mai mult... |
Solutii 100% practice pentru evitarea sanctiunilor in gestiunea deseurilor.
Legislatia romaneasca prevede amenzi usturatoare de zeci de mii de lei pentru abateri privind gestiunea deseurilor, iar cunoasterea tuturor obligatiile agentilor economici in acest domeniu este destul de dificila, dat fiind ca exista o multitudine de acte normative, legi, hotarari guvernamentale si ordonante de urgenta ce trebuie respectate. Pentru a evita aceste sanctiuni si pentru o aplicare corecta a tuturor prevederilor legale privind gestionarea deseurilor, Euro Best Team va invita la cursul Specialist in Managementul Deseurilor autorizat ANC, care se va desfasura intre 1-3 iulie 2013. Partea practica are la baza studii de caz relevante si in concordanta cu fiecare activitate pe care organizatia o desfasoara. La finalul cursului de Specialist in Managementul Deseurilor, datorita pregatirii practice din timpul cursului, absolventii vor fi capabili sa gestioneze corespunzator managementul deseurilor, pornind de la identificarea activitatilor cu impact asupra mediului, la problemele privind gestiunea deseurilor identificare in cadrul organizatiei si implicit la modul de identificare, valorificare eliminare a deseurilor generate in urma activitatilor prestate. Pentru inscrierea la curs, accesati link-ul www.eurobestteam.ro/inscriere-la-curs. Pentru detalii: Marinela Stir, telefon 0722/173.590 |
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) informeaza ca in zilele imediat urmatoare efectueaza platile aferente ajutorului specific acordat producatorilor de lapte si carne de vita din zonele defavorizate, pentru anul de cerere 2012, in suma totala de26.233.160 euro cu sursa de finantare FEGA (Fondul European pentru Garantare in Agricultura).
De acest ajutor beneficiaza un numar total de 78.691 crescatori de animale si un efectiv de 281.544 animale eligibile, respectiv 275.293 vaci de lapte, 3.235 bivolite de lapte si 3.016 taurine din rase de carne si metisii acestora. Cuantumul ajutorului specific calculat pentru categoria vaci de lapte este de 93,42 euro, pentru categoria bivolite de lapte este de 187,5 euro, iar pentru categoria taurine din rase de carne si metisii acestora cuantumul este de 300 euro. Sursa: APIA |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu