joi, 4 iulie 2013

Suntem 20 de milioane

România a pierdut un milion şi jumătate de locuitori în ultimii zece ani. Acum sunt un pic peste 20 de milioane, faţă de 21,6 milioane în 2002, potrivit rezultatelor definitive ale celui mai recent recensământ, din 2011, publicate astăzi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Este o scădere majoră faţă de precedentul recensământ. O scădere cu 1,559,300 de locuitori, în principal din cauza migraţiei externe. În oraşele României trăieşte 54 la sută din populaţie României, în vreme ce în rural 46 la sută. De remercat este că ponderea populaţiei din oraşe şi municipii a crescut cu 1,3 puncte procentuale faţă de recensământul din 2002.
Cele mai populate oraşe şi judeţe sunt, în ordine, Bucureştiul, cu aproape două milioane de locuitori. Urmează Iaşi, Prahova, Cluj şi Constanţa. Dar niciunul dintre aceste judeţe nu depăşete cifra de un milion de locuitori.
Judeţele cu cei mai puţini locuitori sunt Covasna 210.000 de locuitori, Tulcea 213.000, Sălaj 224.000 şi Mehedinţi, Ialomiţa şi Giurgiu.
Din punctul de vedere al distribuţiei pe vârste a populaţiei, datele INS arată că în România copiii şi tineri reprezintă 28,2 la sută din populaţie, persoanele mature 55,7 la sută, persoanele în vârstă de 65 ani
Citeşte mai mult...
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
"Declar deschisă Reprezentanţa Camerei de Comerţ a României în Italia"
"Declar astăzi, 3 iulie, deschisă Reprezentanţa Camerei de Comerţ şi Industrie a României în Italia", a declarat preşedintele CCIR, Mihail M. Vlasov, la Roma, la evenimentul organizat la Accademia di Romania din Roma.
"Această prelungire a Camerei de Comerţ din România va constitui un sprijin pentru cei 70.000 de români care au afaceri în Italia şi pentru cei 35.000 de italieni cu afaceri în România. a adăugat Mihail M. Vlasov, care a citit documentul aprobat de conducerea CCIR referitor la reprezentanţa din Italia.
Apoi a anunţat că noua reprezentanţă, a doua din străinătate după cea din Bruxelles, a primit drapelul Camerei Naţionale, iar preşedintele reprezentanţei, Eugen Terteleac, a primit insigna de aur a Camerei, în semn de recunoaştere.
Evenimentul din 3 iulie de la Roma, organizat de CCIR şi Asociaţia Românilor din Italia(ARI), sub patronajul Ministerului Dezvoltării Economice din Roma şi a Ministerului Economiei din Bucureşti, a fost deschis de preşedintele noi structuri camerale, Eugen Terteleac, care este şi preşedintele ARI. El a explicat că înfiinţarea reprezentanţei a fost prevăzută de statutul ARI încă din 2003. Acum o asemenea structură este indispensabilă, pentru protejarea intereselor întreprinzătorilor români din Italia.
Prezent
Citeşte mai mult...
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Merkel holds summit with euro zone jobless at record high
European leaders promised on Wednesday to step up the fight against soaring youth unemployment, but offered no new solutions or money at a meeting…
    
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Cursuri AUTOCAD 2D si 3D la Constanta, august 2013
EuropersonalEsti inginer sau ai alta specializare si doresti sa inveti programul AUTOCAD? Vino la curs!
Cunostintele dobandite in cadrul acestui program asigura sanse foarte bune de angajare in multe domenii de activitate.
Euro Personal SRL organizeaza in luna august 2013 la Constanta cursuri de AUTOCAD 2D si 3D.
Cursul se adreseaza atat inginerilor, cat si persoanelor fara studii de specialitate si se va sustine pe doua module: AUTOCAD 2D si AUTOCAD 3D.
Aplicatiile practice se vor realiza in toate domeniile in care este necesara proiectarea: arhitectura, instalatii, mecanica, etc.
Cursul dureaza 60 de ore si costa 1.000 de lei.
Perioada cursului va fi timp de o saptamana, cate 8 ore pe zi.

Programa completa se poate vizualiza pe site-ul nostru www.europersonal.ro.
Abilitatile dobandite in urma parcurgerii acestui curs sunt:
  • realizarea de desene bidimensionale si tridimensionale, prin modelarea suprafetelor si a corpurilor solide,
  • realizarea simbolurilor si elementelor tipizate,
  • vizualizarea desenelelor, la scara si cu precizia dorita,
  • realizarea transferului comod al informatiilor spre sau dinspre alte produse informatice.
Pentru alte detalii va rugam sa ne contactati la tel. 0729/215.938, 0748/687.407,euro_personal.constanta@yahoo.comwww.europersonal.ro.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Curs formator autorizat ANC – Iasi, iulie 2013
EuropersonalTraining Cariere SRL te invita sa devii formatorul anului 2013!
Societatea noastra este acreditata de ANC (Autoritatea Nationala pentru Calificari Bucuresti) si va derula la Iasi in luna iulie 2013 o noua serie de curs pentru programul Formator, cu toate cele 8 competente din Standardul Ocupational (echivalent cu cursulFormator de Formatori).
Durata este de 60 de ore, pretul este de 695 lei si include costul cursului, al suportului de curs, al examinarii si diplomei. Sunt 15 sedinte de cate 4 ore care se fixeaza 2-3 pe saptamana de comun acord.
Cursul se adreseaza tuturor absolventilor de studii superioare in orice domeniu care doresc sa devina formatori acreditati CNFPA.
Dupa absolvire, participantii vor obtine cele 8 competente din Standardul Ocupational.
La acest curs se predau notiuni despre:
  • Metode de predare si evaluare,
  • Comunicarea in cadrul grupurilor de adulti si tipuri de comunicare,
  • Metodologia CNFPA,
  • Calitatile formatorului,
  • Managementul conflictelor in cadrul grupului,
  • Prezentari practice si proiecte.
Absolventii vor primi diplome cu antetul Ministerului Muncii si Ministerului Educatiei valabile si in UE si cate un supliment descriptiv care enumera competentele dobandite conform standardului ocupational.
Pentru inscriere sunt necesare urmatoarele acte:
  • Minim diploma de Licenta (conditia minima de acces este ca persoana sa fie absolventa de studii superioare cu diploma de licenta),
  • Copie dupa buletin,
  • Copie dupa certificatul de nastere,
  • Copie dupa certificatul de casatorie (daca este cazul),
  • Jumatate din taxa.
Locurile sunt limitate si se vor completa in ordinea inscrierilor.
Locatia desfasurarii cursului este Iasi, str. Garii nr.2 (Rapa Galbena, intre Astra Asigurari si Clubul CFR).
Pentru alte detalii si inscriere va rugam sa ne contactati la tel. 0748/687.407,euro_personal@yahoo.comwww.europersonal.rowww.trainingcariere.ro.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
POSDRU: Eveniment de Informare pentru beneficiarii Axelor 1 si 2
expunereOrganismul Intermediar Ministerul Educatiei Nationale, impreuna cu Organismul Intermediar Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, organizeaza, la sediul Spatiului Public European, Strada Vasile Lascar nr.31, Sector 2 Bucuresti, in zilele de 8.07.2013 si 12.07.2013evenimente de informare cu privire la oportunitatile de finantare lansate in cadrul Cererilor de Propuneri de Proiecte 153-164.
Vor fi prezentate informatii despre prioritatile de finantare eligibile in cadrul domeniilor majore de interventie ale Axelor Prioritare 1 si 2, conform conditiilor generale si specifice aplicabile la acest moment.
Va puteti inscrie, transmitand un mesaj la adresele de e-mail oiposdru@oiposdru.edu.ro, indicand ziua si ora de la care doriti sa participati.
Document anexat:
Invitatia Eveniment Informare (PDF)
Sursa: CNDIPT
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Programul Comert 2013 se lanseaza pe 15 iulie
piata_shoppingMinisterul Economiei anunta ca, incepand cu data de 15.07.2013 ora 10.00 va fi activa pe site-ul www.aippimm.ro aplicatia de inscriere in cadrul Programului de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – Comert 2013.
Obiectivul principal al programului il constituie sprijinirea operatorilor economici – societati comerciale si societati cooperative – prin facilitarea accesului la finantare, in scopul imbunatatiriiperformantelor economice si tehnice ale acestora.
Bugetul alocat acestui program este de 17.000.000 de lei.
Beneficiarii eligibili primesc un ajutor financiar nerambursabil de maximum: 80% pentru microintreprinderi, 70% pentru intreprinderi mici  si 60% pentru intreprinderi mijlocii  din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA), dar nu mai mult de valorile specificate in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
Valoarea maxima a ajutorului nu poate depasi suma de 80.000 lei pentru fiecare beneficiar.
Sursa: AIPPIMM
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
GAL Valea Siretului lanseaza o noua sesiune de proiecte, pentru 7 masuri PNDR
GAL_Valea_SiretuluiAsociatia Grupul de Actiune Locala “Valea Siretului”, autorizat de Autoritatea de Management a PNDR pentru implementarea Strategiei de Dezvoltare a teritoriului, invita potentialii beneficiari din comunele Sabaoani, Tamaseni, Doljesti (jud. Neamt) si Rachiteni (jud. Iasi) la sesiunea de depunere a proiectelor pe masurile: 41.112, 41.121, 41.123, 41.143, 41.312, 41.313, 41.322.
Perioada de depunere proiecte: 1 iulie – 31 iulie 2013, orele 9.00-18.00.
Locul depunerii proiectelor: sediul GAL “Valea Siretului”, com. Sabaoani.
Masura 41.112 “Instalarea tinerilor fermieri” are un buget disponibil de 900.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 40.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 40 de proiecte.
Masura 41.121 “Modernizarea exploatatiilor agricole” are un buget disponibil de 160.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 50.000 de euro, gradul de cofinantare este de 60%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 4 proiecte.
Masura 41.123 “Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere” are un buget disponibil de 70.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 52.000 de euro, gradul de cofinantare este de 50%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 2 proiecte.
Masura 41.143 “Furnizarea de servicii de consiliere si consultanta pentru fermieri” are un buget disponibil de 56.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 18.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 4 proiecte.
Masura 41.312 “Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi” are un buget disponibil de 910.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 65.000 de euro, gradul de cofinantare este de 30%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 20 de proiecte.
Masura 41.313 “Incurajarea activitatilor turistice” are un buget disponibil de 100.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 100.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se va finanta cel putin un proiect.
Masura 41.322 “Renovarea, dezvoltarea satelor, imbunatatirea serviciilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea in valoare a mostenirii rurale” are un buget disponibil de 240.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 200.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 2 proiecte.
Informatii, sprijin si consiliere se pot obtine la sediul GAL Valea Siretului din com. Sabaoani, e-mail gal.valeasiretului@yahoo.com, telefon 0233.440.152 sau site:www.galvaleasiretului.ro.
GAL Valea Siretului este o asociatie, constituita in baza unui parteneriat public-privat, finantata prin Axa Leader din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala.
Din grup fac parte 4 primarii, 8 firme, 6 ONG-uri, un liceu tehnologic si 2 persoane fizice.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – Comert 2013, este o masura multianuala de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementata de catre Ministerul Economiei.
Status: ACTIV
Depunere incepand cu: 15.07.2013
Bugetul total: 17.000.000 lei
Piata_vanzatoriObiective operationale
Programul este o schema de ajutor de minimis, care urmareste:
  • intarirea capacitatii operatorilor economici de promovare a produselor si serviciilor de piata;
  • dezvoltarea si modernizarea activitatii comerciantilor si prestatorilor de servicii de piata.
Solicitanti eligibili
Pot beneficia de acest program societatile comerciale sau cooperative care indeplinesc urmatoarele conditii:
  1. sunt inregistrate conform legii si sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii;
  2. sunt persoane juridice (societati comerciale/societati cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor si serviciilor de piata (cod CAEN);
  3. au cel putin 1 an calendaristic de la infiintare la data completarii on-line a planului de investitii  si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat de cel putin 3 luni;
  4. au obtinut profit din exploatare, in exercitiul financiar precedent depunerii cererii de finantare;
  5. au capital social integral privat;
  6. nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
  7. au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior;
  8. au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250, in anul fiscal anterior;
  9. au sediul social, sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
  10. nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment, executare silita, inchidere operationala sau suspendare temporara a activitatii;
  11. nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile “Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate”, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
  12. au obtinut cel putin 50 puncte in urma completarii on-line a planului de investitii;
  13. nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene sau a OTIMMC derecuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata;
  14. nu au primit un ajutor ilegal,  in conformitate cu prevederile “Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate”, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
Nu pot beneficia de AFN in cadrul Programului operatorii economici care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice nationale, fie din surse comunitare) in valoare totala de 200.000 euro, echivalentul in lei.
Beneficiarii sunt obligati pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii de AFN, sa mentina investitia pentru care primesc AFN in cadrul Programului in mediul declarat in planul de investitii (rural sau urban), sa nu aplice amortizare accelerata pentru activele achizitionate in cadrul programului si sa pastreze locurile de munca create prin program conform numarului de locuri de munca pentru care a primit punctaj in planul de investitii. In caz contrar, ajutorul acordat se recupereaza.
Activitati eligibile
Ajutorul de stat se acorda pentru urmatoarele categorii de activitati/cheltuieli eligibile:
  • achizitionarea de echipamente IT tehnica de calcul (tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta / copiator / multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, sisteme audio-video,etc.);
  • achizitionarea de cititoare pentru cod de bare;
  • achizitionarea de cantare electronice cu/fara printer pentru etichetare;
  • achizitionarea de aparate de marcat electronice fiscale;
  • achizitionarea de echipamente tehnologice – masini, utilaje si instalatii de lucru – inclusiv software-ul aferent, aparate si instalatii de masurare, control si reglare necesare desfasurarii activitatilor pentru care a solicitat finantare;
  • achizitionarea de electro si motostivuitoare;
  • investitiile in active necorporale referitoare la brevete, licente, marci comerciale si alte drepturi si active similare (francize ), etichetare ecologica, software pentru comertul on-line, software-uri necesare desfasurarii activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata;
  • achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 aparatura biroticasi 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale (conform HG nr. 2139/2004).
  • achizitionarea de spatii comerciale de comert sau prestari servicii in legatura directa cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul;
  • achizitionarea de mijloace de transport marfa (autoutilitare din categoria N1, N2, N3) sau microbuz transport persoane;
  • certificarea unui sistem de management al calitatii/ mediului/sanatatii si securitatii ocupationale/sigurantei alimentelor;
  • realizarea unui site  pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate;
  • achizitionarea de instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse  regenerabile/alternative de energie;
  • promovarea on-line a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata, elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare pe suport hartie si pe suport electronic;
  • participarea la cursuri de instruire pentru formare / calificare profesionala / specializare / perfectionare profesionala;
  • consultanta pentru obtinerea finantarii in cadrul prezentului program.
Conditii de finantare
Bugetul alocat programului pentru anul bugetar 2013 este de 17.000.000 lei pentru acordarea de alocatii financiare neramursabile.
Beneficiarii eligibili primesc o valoare a ajutorului de maximum: 80% pentru microintreprinderi, 70% pentru intreprinderi mici si 60% pentru intreprinderi mijlocii din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA).
Valoarea maxima a ajutorului nu poate depasi suma de 80.000 lei pentru fiecare beneficiar.
Se estimeaza ca, prin implementarea programului, vor beneficia de aceste ajutoare un numar de minimum 213 beneficiari.
Termene-limita
Inscrierea in program, solicitarea acordului de principiu pentru finantare si completarea planului de investitii in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro.
Aplicatia de inscriere va fi disponibila incapand cu 15 iulie 2013.
Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare, 1 original si 2 fotocopii certificate (pe fiecare exemplar specificandu-se daca este original sau copie) conform scrisorii de instiintare pe care aplicatia o va transmite electronic fiecarui aplicant, intr-un plic sigilat in care se vor regasi cele 3 exemplare ale documentelor, plic care sa poarte mentiunea“Cerere tip acord de principiu pentru finantare – Documentatie administrativa- numar RUE”.
Pe plicul sigilat se vor mentiona in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
  • Destinatar: OTIMMC – adresa (anexa nr. 11 la prezenta procedura);
  • Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata;
  • Expeditor:
  1. numarul de inregistrare on-line;
  2. denumirea completa a operatorului economic solicitant;
  3. numarul de inregistrare la ORC;
  4. CUI/codul de inregistrare fiscala;
  5. suma AFN solicitata;
  6. adresa solicitantului, inclusiv judetul.
Sistemul rezolvarii cererilor depuse este “primul venit-primul servit”, iar programul va functiona pana la epuizarea bugetului alocat.

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:
Procedura de Implementare Comert 2013 (DOC)
Anexa 1 Coduri CAEN eligibile (DOC)
Anexa 2 Cheltuieli eligibile (DOC)
Anexa 3 Model Plan de investitii online (DOC)
Anexa 4 Declaratie minimis (DOC)
Anexa 5 Declaratie incadrare IMM (DOC)
Anexa 6 Calcul intreprinderi partenere/legate (DOC)
Anexa 7 Cerere tip eliberare AFN (DOC)
Anexa 8 Cerere tip renuntare (DOC)
Anexa 9 Angajament raportare (DOC)
Anexa 10 OPIS documente (DOC)
Anexa 11 Lista OTIMMC (DOC)
Anexa 12 Contract finantare (DOC)
Anexa 13 Cerere tip acord principiu (DOC)
Finantator: Guvernul Romaniei
Sursa: Ministerul Economiei
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Citizens' Dialogue in Milan, Italy - Connie Hedegaard -European Debate
http://ec.europa.eu/debate-future-europe/citizens-dialogues/italy/milano/index_en.htm Hosted by Milan's Mayor Giuliano Pisapia EU Climate Action Commissioner...
From: eutube
Views: 1
0 ratings
Time: 04:15More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
SUA ar trebui să clarifice învinuirile de spionare a UE și a cetățenilor săi, au spus grupurile politice într-o dezbatere despre Prism pe 3 iulie. Cu toate acestea, grupurile nu au căzut de acord asupra impactului asupra acordului de liber schimb UE-SUA. O parte din deputați au arătat că înainte de a judeca trebuie să se cunoască faptele, arătând că supravegherea este necesară pentru siguranța oamenilor. Majoritatea a fost de acord că trebuie aduse la zi regulile UE privind protecția datelor.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Într-o lume a internetului, telefoanelor inteligente și rețelelor de socializare este foarte ușor să publici și să cauți informații personale. Când o cerere de credit e respinsă pentru că locuiești într-o zonă nepotrivită, fotografiile publicate odată revin să te hărțuiască sau site-urile gratuite îți vând datele personale, ajungi la concluzia că protecția datelor e importantă. UE își reexaminează regulile în domeniu pentru a ajuta cetățenii să păstreze controlul asupra informațiilor personale.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu