România a pierdut un milion şi jumătate de locuitori în ultimii zece ani. Acum sunt un pic peste 20 de milioane, faţă de 21,6 milioane în 2002, potrivit rezultatelor definitive ale celui mai recent recensământ, din 2011, publicate astăzi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Este o scădere majoră faţă de precedentul recensământ. O scădere cu 1,559,300 de locuitori, în principal din cauza migraţiei externe. În oraşele României trăieşte 54 la sută din populaţie României, în vreme ce în rural 46 la sută. De remercat este că ponderea populaţiei din oraşe şi municipii a crescut cu 1,3 puncte procentuale faţă de recensământul din 2002. Cele mai populate oraşe şi judeţe sunt, în ordine, Bucureştiul, cu aproape două milioane de locuitori. Urmează Iaşi, Prahova, Cluj şi Constanţa. Dar niciunul dintre aceste judeţe nu depăşete cifra de un milion de locuitori. Judeţele cu cei mai puţini locuitori sunt Covasna 210.000 de locuitori, Tulcea 213.000, Sălaj 224.000 şi Mehedinţi, Ialomiţa şi Giurgiu. Din punctul de vedere al distribuţiei pe vârste a populaţiei, datele INS arată că în România copiii şi tineri reprezintă 28,2 la sută din populaţie, persoanele mature 55,7 la sută, persoanele în vârstă de 65 ani Citeşte mai mult... |
"Declar astăzi, 3 iulie, deschisă Reprezentanţa Camerei de Comerţ şi Industrie a României în Italia", a declarat preşedintele CCIR, Mihail M. Vlasov, la Roma, la evenimentul organizat la Accademia di Romania din Roma.
"Această prelungire a Camerei de Comerţ din România va constitui un sprijin pentru cei 70.000 de români care au afaceri în Italia şi pentru cei 35.000 de italieni cu afaceri în România. a adăugat Mihail M. Vlasov, care a citit documentul aprobat de conducerea CCIR referitor la reprezentanţa din Italia. Apoi a anunţat că noua reprezentanţă, a doua din străinătate după cea din Bruxelles, a primit drapelul Camerei Naţionale, iar preşedintele reprezentanţei, Eugen Terteleac, a primit insigna de aur a Camerei, în semn de recunoaştere. Evenimentul din 3 iulie de la Roma, organizat de CCIR şi Asociaţia Românilor din Italia(ARI), sub patronajul Ministerului Dezvoltării Economice din Roma şi a Ministerului Economiei din Bucureşti, a fost deschis de preşedintele noi structuri camerale, Eugen Terteleac, care este şi preşedintele ARI. El a explicat că înfiinţarea reprezentanţei a fost prevăzută de statutul ARI încă din 2003. Acum o asemenea structură este indispensabilă, pentru protejarea intereselor întreprinzătorilor români din Italia. Prezent Citeşte mai mult... |
European leaders promised on Wednesday to step up the fight against soaring youth unemployment, but offered no new solutions or money at a meeting…
|
Esti inginer sau ai alta specializare si doresti sa inveti programul AUTOCAD? Vino la curs!
Cunostintele dobandite in cadrul acestui program asigura sanse foarte bune de angajare in multe domenii de activitate. Euro Personal SRL organizeaza in luna august 2013 la Constanta cursuri de AUTOCAD 2D si 3D. Aplicatiile practice se vor realiza in toate domeniile in care este necesara proiectarea: arhitectura, instalatii, mecanica, etc. Cursul dureaza 60 de ore si costa 1.000 de lei. Perioada cursului va fi timp de o saptamana, cate 8 ore pe zi. Programa completa se poate vizualiza pe site-ul nostru www.europersonal.ro. Abilitatile dobandite in urma parcurgerii acestui curs sunt:
|
Training Cariere SRL te invita sa devii formatorul anului 2013!
Societatea noastra este acreditata de ANC (Autoritatea Nationala pentru Calificari Bucuresti) si va derula la Iasi in luna iulie 2013 o noua serie de curs pentru programul Formator, cu toate cele 8 competente din Standardul Ocupational (echivalent cu cursulFormator de Formatori). Durata este de 60 de ore, pretul este de 695 lei si include costul cursului, al suportului de curs, al examinarii si diplomei. Sunt 15 sedinte de cate 4 ore care se fixeaza 2-3 pe saptamana de comun acord. Dupa absolvire, participantii vor obtine cele 8 competente din Standardul Ocupational. La acest curs se predau notiuni despre:
Pentru inscriere sunt necesare urmatoarele acte:
Locatia desfasurarii cursului este Iasi, str. Garii nr.2 (Rapa Galbena, intre Astra Asigurari si Clubul CFR). Pentru alte detalii si inscriere va rugam sa ne contactati la tel. 0748/687.407,euro_personal@yahoo.com, www.europersonal.ro, www.trainingcariere.ro. |
Organismul Intermediar Ministerul Educatiei Nationale, impreuna cu Organismul Intermediar Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic, organizeaza, la sediul Spatiului Public European, Strada Vasile Lascar nr.31, Sector 2 Bucuresti, in zilele de 8.07.2013 si 12.07.2013evenimente de informare cu privire la oportunitatile de finantare lansate in cadrul Cererilor de Propuneri de Proiecte 153-164.
Vor fi prezentate informatii despre prioritatile de finantare eligibile in cadrul domeniilor majore de interventie ale Axelor Prioritare 1 si 2, conform conditiilor generale si specifice aplicabile la acest moment. Va puteti inscrie, transmitand un mesaj la adresele de e-mail oiposdru@oiposdru.edu.ro, indicand ziua si ora de la care doriti sa participati. Invitatia Eveniment Informare (PDF) Sursa: CNDIPT |
Ministerul Economiei anunta ca, incepand cu data de 15.07.2013 ora 10.00 va fi activa pe site-ul www.aippimm.ro aplicatia de inscriere in cadrul Programului de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – Comert 2013.
Obiectivul principal al programului il constituie sprijinirea operatorilor economici – societati comerciale si societati cooperative – prin facilitarea accesului la finantare, in scopul imbunatatiriiperformantelor economice si tehnice ale acestora. Bugetul alocat acestui program este de 17.000.000 de lei. Valoarea maxima a ajutorului nu poate depasi suma de 80.000 lei pentru fiecare beneficiar. Sursa: AIPPIMM |
Asociatia Grupul de Actiune Locala “Valea Siretului”, autorizat de Autoritatea de Management a PNDR pentru implementarea Strategiei de Dezvoltare a teritoriului, invita potentialii beneficiari din comunele Sabaoani, Tamaseni, Doljesti (jud. Neamt) si Rachiteni (jud. Iasi) la sesiunea de depunere a proiectelor pe masurile: 41.112, 41.121, 41.123, 41.143, 41.312, 41.313, 41.322.
Perioada de depunere proiecte: 1 iulie – 31 iulie 2013, orele 9.00-18.00. Locul depunerii proiectelor: sediul GAL “Valea Siretului”, com. Sabaoani. Masura 41.121 “Modernizarea exploatatiilor agricole” are un buget disponibil de 160.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 50.000 de euro, gradul de cofinantare este de 60%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 4 proiecte. Masura 41.123 “Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere” are un buget disponibil de 70.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 52.000 de euro, gradul de cofinantare este de 50%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 2 proiecte. Masura 41.143 “Furnizarea de servicii de consiliere si consultanta pentru fermieri” are un buget disponibil de 56.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 18.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 4 proiecte. Masura 41.312 “Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi” are un buget disponibil de 910.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 65.000 de euro, gradul de cofinantare este de 30%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 20 de proiecte. Masura 41.313 “Incurajarea activitatilor turistice” are un buget disponibil de 100.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 100.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se va finanta cel putin un proiect. Masura 41.322 “Renovarea, dezvoltarea satelor, imbunatatirea serviciilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea in valoare a mostenirii rurale” are un buget disponibil de 240.000 de euro. Suma maxima nerambursabila pe proiect este de 200.000 de euro, gradul de cofinantare este de 100%. Se estimeaza ca prin aceasta masura se vor finanta cel putin 2 proiecte. Informatii, sprijin si consiliere se pot obtine la sediul GAL Valea Siretului din com. Sabaoani, e-mail gal.valeasiretului@yahoo.com, telefon 0233.440.152 sau site:www.galvaleasiretului.ro. GAL Valea Siretului este o asociatie, constituita in baza unui parteneriat public-privat, finantata prin Axa Leader din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala. Din grup fac parte 4 primarii, 8 firme, 6 ONG-uri, un liceu tehnologic si 2 persoane fizice. |
Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – Comert 2013, este o masura multianuala de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementata de catre Ministerul Economiei.
Status: ACTIV
Depunere incepand cu: 15.07.2013 Bugetul total: 17.000.000 lei Programul este o schema de ajutor de minimis, care urmareste:
Pot beneficia de acest program societatile comerciale sau cooperative care indeplinesc urmatoarele conditii:
Beneficiarii sunt obligati pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii de AFN, sa mentina investitia pentru care primesc AFN in cadrul Programului in mediul declarat in planul de investitii (rural sau urban), sa nu aplice amortizare accelerata pentru activele achizitionate in cadrul programului si sa pastreze locurile de munca create prin program conform numarului de locuri de munca pentru care a primit punctaj in planul de investitii. In caz contrar, ajutorul acordat se recupereaza. Activitati eligibile Ajutorul de stat se acorda pentru urmatoarele categorii de activitati/cheltuieli eligibile:
Bugetul alocat programului pentru anul bugetar 2013 este de 17.000.000 lei pentru acordarea de alocatii financiare neramursabile. Beneficiarii eligibili primesc o valoare a ajutorului de maximum: 80% pentru microintreprinderi, 70% pentru intreprinderi mici si 60% pentru intreprinderi mijlocii din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA). Valoarea maxima a ajutorului nu poate depasi suma de 80.000 lei pentru fiecare beneficiar. Se estimeaza ca, prin implementarea programului, vor beneficia de aceste ajutoare un numar de minimum 213 beneficiari. Termene-limita Inscrierea in program, solicitarea acordului de principiu pentru finantare si completarea planului de investitii in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro. Aplicatia de inscriere va fi disponibila incapand cu 15 iulie 2013. Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare, 1 original si 2 fotocopii certificate (pe fiecare exemplar specificandu-se daca este original sau copie) conform scrisorii de instiintare pe care aplicatia o va transmite electronic fiecarui aplicant, intr-un plic sigilat in care se vor regasi cele 3 exemplare ale documentelor, plic care sa poarte mentiunea“Cerere tip acord de principiu pentru finantare – Documentatie administrativa- numar RUE”. Pe plicul sigilat se vor mentiona in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
DOCUMENTATIEPuteti descarca urmatoarele documente utile:Procedura de Implementare Comert 2013 (DOC) Anexa 1 Coduri CAEN eligibile (DOC) Anexa 2 Cheltuieli eligibile (DOC) Anexa 3 Model Plan de investitii online (DOC) Anexa 4 Declaratie minimis (DOC) Anexa 5 Declaratie incadrare IMM (DOC) Anexa 6 Calcul intreprinderi partenere/legate (DOC) Anexa 7 Cerere tip eliberare AFN (DOC) Anexa 8 Cerere tip renuntare (DOC) Anexa 9 Angajament raportare (DOC) Anexa 10 OPIS documente (DOC) Anexa 11 Lista OTIMMC (DOC) Anexa 12 Contract finantare (DOC) Anexa 13 Cerere tip acord principiu (DOC) Finantator: Guvernul Romaniei Sursa: Ministerul Economiei Discutati despre Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata – Comert 2013 in Forumul Finantare.ro Puteti depune o cerere de consultanta sau sa cautati direct un consultant in catalog. |
SUA ar trebui să clarifice învinuirile de spionare a UE și a cetățenilor săi, au spus grupurile politice într-o dezbatere despre Prism pe 3 iulie. Cu toate acestea, grupurile nu au căzut de acord asupra impactului asupra acordului de liber schimb UE-SUA. O parte din deputați au arătat că înainte de a judeca trebuie să se cunoască faptele, arătând că supravegherea este necesară pentru siguranța oamenilor. Majoritatea a fost de acord că trebuie aduse la zi regulile UE privind protecția datelor.
Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE |
Într-o lume a internetului, telefoanelor inteligente și rețelelor de socializare este foarte ușor să publici și să cauți informații personale. Când o cerere de credit e respinsă pentru că locuiești într-o zonă nepotrivită, fotografiile publicate odată revin să te hărțuiască sau site-urile gratuite îți vând datele personale, ajungi la concluzia că protecția datelor e importantă. UE își reexaminează regulile în domeniu pentru a ajuta cetățenii să păstreze controlul asupra informațiilor personale.
Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu