duminică, 30 iunie 2013

În închisorile italiene nu sunt foarte mulți români. Circa 3000, dintre care aproape jumătate în așteptarea unei sentințe definitive. În scrisorile pe care le primim des la redacție, mulți se plâng de faptul că au fost arestați fără vină sau că nu primesc prea mult sprijin de la consulate, că nu se interesează de ei asociațiile românești. Acești oameni însă nu sunt singuri. Preoții ortodocși misionari vizitează des închisorile, oferindu-le deținuților un sprijin spiritual important.
Am stat de vorbă cu mai mulți deținuți care sunt vizitați de părintele Vasile Bobiță din Viterbo. "Parohia Sfântul Ierarh Calinic de la Cernica din Viterbo și-a asumat misiunea de a cerceta și a ajuta pe concetățenii noștri din închisoarea din Viterbo unde sunt prezenți în mod constant un număr de aproximativ 80 de deținuți români împreună cu aproximativ 20 de deținuți ortodocsi de naționalitate rusă, ucrainiană și georgiană.
Încă din anul 2009, cu binecuvântarea Preasfințitului Siluan Al Episcopiei Ortodoxe Române a Italiei, parintele Vasile Bobiță și voluntari din parohie vizitează deținuții în fiecare săptămână în ziua de marți."

Părintele Vasile Bobiță mărturisește că în urmă cu șapte ani îl însoțea pe părintele Petru Bogdan la închisoarea Rebibbia din Roma. Nu a
Citeşte mai mult...
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Passenger Rights - No bus, no music
http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/en/06-air-denied-boarding.html Everybody has important meetings to attend. If troubles in transport doesn't al...
From: eutube
Views: 77
3 ratings
Time: 00:49More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Welcome Croatia
EU commissioners are welcoming Croatia into the EU in their mother tongue! How do you say welcome Croatia? "What benefits will the EU's single market bring t...
From: eutube
Views: 2693
120 ratings
Time: 01:11More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
grafic_prabusireRomaniei i s-a respins, la inceputul acestei saptamani, noua varianta a Draftului Acordului de Parteneriatprezentata recent Comisiei Europene drept baza a negocierilor prioritatilor de finantare din urmatorul exercitiu financiar 2014-2020, documentul fiind considerat imatur, anunta Institutul pentru Politici Publice (IPP).
IPP, care a purtat discutii la Bruxelles la nivelul conducerii DG Employment si DG Regio, a putut constata cat de rezervati sunt, in acest moment, reprezentantii Comisiei Europene fata de capacitatea Romaniei de a pregati un document fundamentat si vizionar cu domeniile si tintele majore de dezvoltare solicitate spre finantare din fonduri structurale in perioada urmatorilor 7 ani.
“Dimpotriva, oficialii romani care au purtat discutii sectoriale cu Bruxelles-ul au cautat mai degraba sa determine o finantare incrementala, cu consecinta ne-modernizarii statului, in loc sa profite de oportunitatea data de viitoarele fonduri structurale pentru a schimba major cursul unor domenii retrograde”, subliniaza reprezentantii IPP in comunicat.
In cel al asistentei sociale, de exemplu, s-a constatat ca statul roman nu are determinare, datorita rezistentei sistemului public la schimbare, sa inchida institutiile mari rezidentiale  (cu pana la 300 de persoane cu diverse dizabilitati) pentru a dezvolta mai multe servicii in comunitate cu ingrijire superioara per tip de dizabilitate (ingrijire la domiciliu, locuinte protejate in comunitate, centre de zi, etc).
“Cea mai recenta varianta a documentului de negociere asumata de Guvernul Romaniei nu este profesionista, aprecierea reprezentantilor Comisiei Europene fiind, in opinia IPP, o dovada clara a superficialitatii cu care s-au desfasurat consultarile cu segmentele interesate din societate, respectiv a calitatii slabe a consultantei care s-a contractat  in ultimele luni pentru a pregati acest document. Institutiile statului roman se comporta iresponsabil cu privire la oportunitatile de modernizare pe care le ofera viitoarele fonduri europene, facand proba ca nu au capacitate interna sa gestioneze procesul de negociere, dar nici interes real sa selecteze consultanti profesionisti si dedicati care pot contribui in mod real la pregatirea unor instrumente profesioniste de negociere”, argumenteaza IPP.
Sumele estimative care se anunta a fi alocate Romaniei, comparativ cu alte altor tari  recent intrate in UE sunt de aproximativ 40 miliarde euro, de unde si gravitatea comportamentului autoritatilor din Romania – a Ministerului Fondurilor Europene, in special.
In privinta regionalizarii, reprezentantii Comisiei au fost foarte expliciti spunand ca niciun oficial nu a cerut Romaniei sa infiinteze regiuni, nici macar sa descentralizeze Autoritatile de Management la nivel regional.
Dimpotriva, acestia considera ca nu este de dorit un asemenea proces de descentralizare a AM in Romania, in conditiile capacitatii nationale existente regionalizarea managementului fondurilor europene putand reprezenta in viitor un regres.
“Facem un apel la Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Liviu Dragnea sa produca orice fel de declaratie, scrisa sau verbala, a unui oficial de la Bruxelles, care sa ii sprijine pledoaria din tara in sustinerea eficientizarii managementului fondurilor europene prin regionalizarea AM-urilor“, arata comunicatul IPP.
Fiind, in acest moment, statul cel mai inapoiat din punct de vedere al stadiului negocierilor cu reprezentantii Comisiei Europene in legatura cu viitorul exercitiu financiar al UE 2014-2020, IPP face apel catre premierul Victor Ponta sa trateze cu seriozitate pregatirea acestui document care reprezinta fundamentul modului in care urmeaza sa se cheltuiasca banii in proiecte de dezvoltare aferente urmatorilor 7 ani in Romania.
“Sustinerea unui document neprofesionist, chiar daca va fi pana la urma semnat si de catre Comisie, va inseamna alti 7 ani de stagnare daca nu regres si implicit frustrari ca fondurile europene nu duc la tintele de modernizare asteptate de romani, ceea ce va duce, curand, la amplificarea sentimentelor anti-europene. Atragem atentia ca euro-scepticismul nu are neaparat la baza birocratia europeana, cat lipsa de competenta a autoritatilor nationale de a performa la nivelul standardelor europene, asa cum alte tari membre reusesc sa o faca“, concluzioneaza IPP.
Sursa: Institutul pentru Politici Publice
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
EU leaders push for bloc-wide banking mechanism
European Union leaders are aiming to agree on a bloc-wide mechanism for dealing with failing banks by the end of the year. Speaking at the close of…
    
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
EU unemployment measures: will they make a difference?
The summit: As youth unemployment hits 50% in some areas, leaders at the European Union summit in Brussels announced a series of measures and a…
    
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Ce pot spune despre șefii Parlamentului European patru obiecte din biroul lor? Să-i lăsăm chiar pe ei să ne povestească. Aici începe seria noastră de clip-uri video care vă duc în culisele scenei puterii.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Croatia's EU party spoilt by 'spy' row with Germany
Croatian Prime Minister Zoran Milanovic should be celebrating his country becoming the 28th EU member on Monday. But the occasion looks set to be…
    
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

YESTERDAY

How it works: The European Central Bank
EuroparlTV goes to the institution at the heart of the EU's single currency to investigate the inner workings of Europe's biggest central bank.
Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Youth unemployment: Europe’s shame
MEPs place heavy demands on Member States, which are meeting this week to tackle a scourge that’s creating a "lost generation" of young unemployed.
Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
A deal on EU farming policy
The Parliament, Commission and Irish Presidency have reached a provisional agreement on the reform of the CAP. Is it a step in the right direction?
Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Forum: Welcome Croatia!
After Croatia's ten-year journey to become the European Union's 28th Member State, EPTV holds a special debate on what has been achieved and what is still to come.
Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
7 Days: EU accession - EU aid volunteers
Ria Oomen-Ruijten comments on two very different tales of candidate countries - Croatia and Turkey. Michael Cashman lauds the advantages of a new humanitarian initiative.
Attachment:
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Liderii Uniunii Europene i-au dat vineri unda verde Serbiei pentru a incepe, pana in ianuarie 2014, negocierile de aderare, informeaza Reuters. Decizia vine ca o recompensa pentru acordul Belgradului de imbunatatire a relatiilor cu Kosovo, semnat in aprilie.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Presedintele Traian Basescu afirma, intr-un interviu pentru Wiener Zeitung, ca se asteapta ca aderarea Romaniei la spatiul Schengen sa aiba loc in aprilie 2014, dar tara noastra trebuie sa isi indeplineasca angajamentele, transmite Mediafax.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
 
 Steag pe care este inscripţionat logoul preşedinţiei lituaniene © www.eu2013.lt
Credibilitate, creştere şi deschidere - acestea sunt priorităţile preşedinţiei UE, preluată de Lituania la 1 iulie pentru următoarele şase luni. Având în vedere că liderii UE au convenit asupra unui buget pentru perioada 2014-2020, progresele în aceste domenii nu vor întârzia să apară.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

“Elaborarea noilor programe operaționale va fi un proces participativ. Contăm pe implicarea activă a partenerilor sociali”, a precizat Daniela Manuc, Directorul adjunct al Autoritatii de Management pentru Programul Operational Dezvoltarea Resurselor Umane, in cadrul prezentarii sustinuta la conferinta “Fondurile UE 2014-2020 pe intelesul nostru. Bune practici in consultare si comunicare”,organizata de EurActiv.ro si Asociatia Eurocentrica.
“Programul nostru este poate tinta celor mai multiple si diverse comentarii negative privind implementarea unui program operational avand in vedere ca are cei mai multi parteneri sociali.
Dificultatea este cu mult peste a celorlalte programe operationale. Plangerile si discutiile si opiniile dvs noi le-am luat in considerare mereu, dar nu mereu s-au mulat pe posibilitatile noastre de rezolvare a situatiilor”, a explicat Daniela Manuc la conferinta amintita.
Directorul adjunct in cadrul AM POSDRU a prezentat, la eveniment, cum au decurs consultarile pe documente, pana in prezent, inclusiv câteva dintre sugestiile formulate de partenerii sociali care au participat la reuniunile Grupurilor Tehnice de Lucru din cadrul Comitetului Consultativ Tematic Ocupare si Incluziune Sociala:
  • Includerea unor servicii suport de consultanţă şi formare adecvate care să acompanieze aceste întreprinderile sociale la lansarea unui proiect antreprenorial
  • S-a constatat o nevoie acută de dezvoltare a infrastructurii sociale în comunitățile rurale
  • Asigurarea accesului persoanelor cu handicap la o plaja cat mai diversa de servicii
  • Crearea unei pieţe reale de servicii în care autorităţile publice locale să cumpere servicii de la furnizorii privaţi, actori ai economiei sociale.
  • Luarea de măsuri pentru reducerea participării ridicate a romilor pe piața informală a muncii, fără mecanisme de securitate socială.
Vezi prezentarea integrala a Danielei Manuc aici: Prezentare CONSULTARI viitoarea_perioada_programare final
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

Leonard Orban, partener – Orban Biris European Consultants, fost comisar european si fost ministru al Afacerilor Europene a explicat care sunt, in viziunea sa, principalele deficiente si principalele solutii ale sistemului de gestionare a fondurilor europene in Romania, cu ocazia conferintei “Fondurile UE 2014-2020 pe intelesul nostru. Bune practici in consultare si comunicare”, organizata de EurActiv.ro si Asociatia Eurocentrica. Vezi integral prezentarea VIDEO:

Principalele declaratii ale lui Leonard Orban:
  • Dincolo de solutiile si propunerile care vin pe un program sau altul, nu trebuie sa pierdem din vedere imaginea globala, care defineste evolutia intregului proces pentru perioada urmatoare
  • Cateva dintre principalele deficiente existente pe actuala perioada de programare au avut efecte asupra tuturor Programelor Operationale, inclusiv ratei de absorbtie
  • In momentul de fata doar sumele rambursate de Comisie sunt de 15,2%, aproape 3 mld de euro, iar riscul de dezangajare pentru anul acesta este 6,1 mld de euro
  • Au fost multe probleme, dar eu as incepe cu calitatea foarte scazuta a guvernantei in domeniu, manifestata prin decizii haotice, prin lipsa de abordare unitara, de claritate, de viziune strategica in ce priveste pregatirea si apoi desfasurarea procesului in aceasta perioada
  • Voi da un singur exemplu. Acea decizie pe POSDRU din 2010 ca dupa ce au fost transferate de la bugetul UE sume importante pentru prefinantare s-a decis ca se pot acorda aceste sume pana la 30% din suma totala a proiectului finantat fara niciun fel de conditionalitate.
  • Fondurile aproape ca au acoperit integral sumele varsate de UE, astfel ca celelalte programe au ramas fara prefinantare si fara a pune niciun fel de conditionalitate rezultatul a fost ca foarte multi beneficiari nici acum nu au venit cu cereri de rambursare si nu exista niciun instrument legal pentru a te intoarce impotriva lor in situatia aceasta si sa le ceri banii inapoi
  • Ulterior, inclusiv de cand a fst creat Ministerul Afacerilor Europene au fost luate niste decizii, s-a scazut procentul de cofinantare, au fost multe ONG-uri care au zis ca nu ajunge, dar trebuia sa se inteleaga ca prefinantarile nu erau dor pentru POSDRU, ci pentru toate programele, dupa care au fost aduse si conditionalitati.
  • Din pacate aceste masuri au fost luate abia la finalul anului 2011, iar deciziile anterioare isi facusera efectele
  • Cand s-a negociat in 2005 cadrul institutional, CE a insistat foarte mult ca ACIS, care nu mai exista, sa fie unitatea care coordoneaza si sa fie in Ministerul Finantelor. Problema cu aceasta plasare a fost ca nu s-a putut plasa decat la nivel de secretar de stat, iar nivelul deciziilor care trebuiau luate aproape la fiecare sedinta de guvern necesita o influenta majora la nivelul executivului, iar la nivel de secretar de stat asta nu s-a putut realiza si rezultatul s-a vazut
  • Crearea ministerului afacerilor europene a fost primul pas, iar cel mai recent este centralizarea autoritatilor de management. Nu pot decat sa sustin propunerea guvernului cu plasarea autoritatilor de managament in 3 ministere pentru urmatoarea perioada
  • O alta cauza este legata de capacitatea administrativa, este o problema uriasa cu care s-au confruntat multi beneficiari. Capacitatea administrativa e legata de multi factori, diferentele de salarizare mergand uneori de la 1 la 3 pe aceeasi activitate, de la un minister la altul.
  • POS DRU – de multe ori au fost dificultati majore intre organisme intermediare situate in ministere diferite, ceea ce a generat dificultati si a condus la probleme inclusiv pt beneficiari.
  • Absorbtia fondurilor UE nu depinde doar de structurile care gestioneaza fondurile europene. Sunt cativa actori institutionali esentiali. Pe primul loc este Ministerul Finantelor Publice – fara o consistenta implicare inteligenta a ministerului e foarte greu ca procesul sa functioneze optim.
  • Capacitatea redusa a beneficiarilor locali de a implementa proiecte. Nu trebuie sa ignoram nici neintelegerile la nivel politic pe plan local; lipsa resurselor financiare de cofinantare a proiectelor in plan local.
  • Corectiile financiare s-au oprit la data de septembrie 2011; cu toate acestea anumite deficiente raman; problema cea mai spinoasa care trebuie sa fie rezolvata este cea a identificarii si sanctionarii posibilelor conflicte de interese din sistem, lucruri care se mentin, trebuie sa spunem, in continuare.
  • In ceea ce priveste solutiile:
  • - Coordonarea centralizata – permite luarea unor masuri unitare, corelate, pentru toate programele. Se introduce nu numai predictibilitate dar si complementaritate. Si acum la anumite ministere exista aceasta incertitudine privind lansarea noilor call-uri. Prin coordonare centralizata se va putea aplica facilitatea introdusa prin noile regulamente, ca un proiect sa fie finantat prin mai multe programe operationale.
  • - O alta solutie fundamentala este cea legata de siplificarea procedurilor. Nu mai putem merge cu proceduri total diferite de la un program la altul si cu proceduri supersofisticate, birocratice care au fost create ca sa fim acoperiti ca responsabilitatea e foarte mare, dar de fapt sa nu fim capabili sa identificam problemele din sistem.
  • - Apreciez foarte mult decizia Ministerului Muncii de a trece la POSDRU la transmiterea electronica a documentelor. Ea trebuie extinsa la toate programele operationale. Eu as intreba unde se stocheaza toate dosarele primite? Ele sunt stocate peste tot, abia mai ai loc de trecere pe culoare, am vazut ca inclusiv la toaleta erau puse. Utilizarea si transmiterea lor electronic e un avantaj major, permite trecerea la sistemul de e-cohesion care va fi aplicabil pe perioada 2014-2020, care va insemna trecerea la comunicarea electronica integral.
  • - Eliminarea procedurii de achizitie pentru beneficiarii privati – sper ca MFE sa convinga Comisia Europeana, noi n-am reusit sa o facem, s-a insistat pe mentinerea unei proceduri, unitare, la fel a insistat si Autoritatea de Audit. Sigur, nivelul de incredere a crescut, sper sa fie posibil sa se realizeze.
  • - Asigurarea resurselor financiare necesare finantarii proiectelor este o alta solutie. Trebuie sa se inteleaga ca finantarea in avans a proiectelor din bugetul de stat e cruciala pentru utilizarea fondurilor din urmatoarea programare. Tot vorbim despre modelul polonez, trebuie spus ca s-a bazat pe o finantare bugetara adecvata. In primul rand au avut curajul sa inceapa sa finanteze cu mult inainte de 2007 proiecte mari pe instrastructura si dupa aceea s-au dus la aprobare cu aceste proiecte. Sigur ca nu toate au fost aprobate, dar au beneficiat de finantare si rata la care au ajuns este de peste 50%. Ea a putut fi atinsa pentru ca au avut acest curaj de a finanta mari proiecte de instrastructura
  • - Crearea unui buffer, unui fond tampon permanent, care sa permita alimentarea continuu a beneficiarilor. Nu e simplu sa gasesti minim 3-5 miliarde de euro, cat ar avea nevoie acest buffer, dar se pot gasi solutii alternative sub forma unei linii de credit eventual cu o institutie financiara internationala.
  • - Intarirea capacitatii administrative – problema este atat de grava, incat ea reprezinta un risc major pentru Romania in procesul de modernizare, nu numai pe zona fondurilor europene. Problema capacitatii administrative, atat centrale, cat si locale, este uriasa pentru Romania si va spun ca un fost decident: paradoxal, capacitatea administrativa pe multe zone a scazut dupa 2007. E paradoxal. Au fost si momentele de criza, si de reducere a salariilor si a unor sporuri care au condus la scaderea veniturilor pe care le primeau angajatii cu si pana la 40%, iar problema capacitatii administrative este fundamentala. Ma bucur ca premierul a insistat ca e nevoie de reforme urgente pe aceasta tema. Una din conditionalitatile ex-ante este legata de aceasta reforma a administratiei publice.
  • Sistemul de salarizare trebuie modificat. Nu-i poti plati pe toti la fel, ci in functie de performanta.
  • Externalizarea unor servicii trebuie facuta profesionist, nu asa cum s-a facut, ca din diferite ratiuni au fost unii sau altii preferati si procesele de evaluare a proiectelor au durat ani de zile.
  • Este esential ca lectiile actualei perioade de programare sa fie bine invatate. S-au facut progrese importante, pas cu pas, care continua si sunt optimist ca lucrurile se pot schimba semnificativ in bine pentru urmatoarea perioada de programare.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu