duminică, 30 iunie 2013

femeie_grauParlamentul European, Consiliul de Ministri al UE si Comisia Europeana au ajuns la un acord privind o reforma a politicii agricole comune (PAC) pentru perioada de dupa 2013.
Acordul urmareste, in primul rand, o politica agricola comuna mai echitabila decat cea aplicata in prezent.
Astfel, platile directe vor fi distribuite in mod mai echitabil atat intre statele membre, cat si intre regiuni si intre agricultori, iar “referintele istorice” iau sfarsit:
  • Convergenta: repartizarea bugetului PAC va garanta faptul ca niciun stat membru nu primeste mai putin de 75 % din media la nivel de Uniune, pana in 2019.
  • La nivelul statelor membre sau al regiunilor, se vor reduce decalajele dintre valorile sprijinului acordat exploatatiilor: ajutorul la hectar nu va putea cobori sub cota de 60 % din media ajutoarelor platite pana in 2019 intr-o anumita zona administrativa sau agronomica.
  • Statele membre vor putea acorda ajutoare mai mari pentru “primele hectare” ale unei exploatatii, pentru a oferi un sprijin sporit structurilor mici si mijlocii.
  • Pentru noile state membre, mecanismul SAPS (plata unica pe suprafata) va putea fi prelungit pana in 2020.
  • Doar agricultorii activi vor putea beneficia de un ajutor pentru venit (lista de activitati excluse)
  • Tinerii agricultori: instalarea tinerilor va fi puternic incurajata, prin instituirea unuiajutor suplimentar de 25 % pe durata primilor 5 ani, care se va aplica in toate statele membre. Aceste subventii se vor adauga masurilor de investitii in favoarea tinerilor, deja disponibile.
  • Statele membre vor putea acorda, de asemenea, un sprijin mai consistent zonelordefavorizate. Vor putea fi alocate plati cuplate unui numar limitat de productii, cu o cuplare specifica de 2 % pentru proteinele vegetale, pentru reducerea dependentei UE de importurile din acest domeniu.
Consolidarea pozitiei agricultorilor in cadrul lantului alimentar
Orientarea de piata a agriculturii europene va fi insotita de noi mijloace puse la dispozitia agricultorilor, pentru ca acestia sa devina actori cu greutate ai lantului alimentar:
  • Organizatiile profesionale si interprofesionale vor fi incurajate, iar pentru anumite sectoare (lapte, carne de vita si manzat, ulei de masline, cereale) se vor institui norme specifice in materie de dreptul concurentei. Acestea vor putea negociacontracte de vanzare in numele propriilor membri, generand astfel un plus de eficacitate.
  • Cotele de zahar vor fi eliminate in 2017, consolidandu-se in acelasi timp organizarea sectorului, cu ajutorul unor contracte si acorduri interprofesionale obligatorii.
  • Sistemul drepturilor de plantare din sectorul vitivinicol va fi inlocuit, incepand din 2016, de un mecanism dinamic de gestionare a autorizatiilor de plantare implicand mai mult organizatiile profesionale, care va fi aplicabil pana 2030, cu o limita de plantare stabilita la 1% din vie pe an.
In plus, vor fi puse in aplicare noi instrumente de gestionare a crizelor:
  • Comisia va putea autoriza temporar producatorii sa gestioneze volumele introduse pe piata.
  • Instituirea unei rezerve de criza (insotita de o clauza de urgenta generalizata).
  • In cadrul programelor de dezvoltare rurala, statele membre vor putea incuraja agricultorii sa participe la mecanisme de prevenire a riscurilor (asigurari de venituri, fonduri mutuale) si vor putea elabora subprograme pentru filierele care se confrunta cu dificultati specifice.
 O politica agricola comuna mai verde
Fiecare stat membru, fiecare teritoriu si fiecare agricultor va contribui la solutionarea problemei durabilitatii si a luptei impotriva schimbarilor climatice, prin aplicarea unor masuri simple, al caror impact pozitiv a fost deja demonstrat.
Intre 2014 si 2020 vor fi investiti peste 100 de miliarde euro intr-un efort de a ajuta agricultura sa raspunda provocarilor din domeniile calitatii solului si a apei, biodiversitatii si schimbarilor climatice:
  • “Inverzirea”: 30% din platile directe vor fi legate de respectarea celor trei practici agricole benefice pentru mediu: diversificarea culturilor, mentinerea pajistilor permanente si conservarea a 5 % si apoi a 7 % din zonele de interes ecologic, incepand din 2018 sau de alte masuri considerante cel putin echivalente din punctul de vedere al beneficiilor pentru mediu.
  • Cel putin 30 % din bugetul programelor de dezvoltare rurala vor trebui alocate unor masuri de agromediu, sprijinirii agriculturii ecologice sau unor proiecte legate de investitii sau masuri de inovare in favoarea mediului.
  • Masurile de agromediu vor fi consolidate. Ele vor trebui sa vina in completarea practicilor aplicate in cadrul masurilor de inverzire. Aceste programe vor trebui sa fie mai ambitioase si deci mai eficace din punctul de vedere al protectiei mediului (garantia absentei dublei finantari).
O politica agricola comuna mai eficace si mai transparenta
Instrumentele PAC vor permite fiecarui stat membru al UE sa raspunda obiectivelor comune in mod eficace si flexibil, pentru a tine cont de diversitatea celor 27, in curand 28 de state membre :
  • Mijloacele de sprijinire a cercetarii, inovarii si schimbului de cunostinte vor fi dublate.
  • Programele de dezvoltare rurala vor fi mai bine coordonate cu celelalte fonduri europene, iar abordarea pe axe va fi inlocuita cu o abordare strategica nationala sau regionala.
  • schema de ajutoare simplificata pentru micii agricultori va fi pusa la dispozitia statelor membre care doresc acest lucru.
Toate ajutoarele din cadrul PAC vor fi facute publice, cu exceptia sumelor foarte reduse, alocate micilor agricultori.
Toate elementele reformei se vor aplica de la 1 ianuarie 2014, cu exceptia noii structuri a platilor directe (plati “verzi”, sprijin suplimentar pentru tineri etc.), care va intra in vigoare incepand din 2015, pentru a da timp statelor membre sa-i informeze pe agricultori in legatura cu noua PAC si sa-si adapteze sistemele informatice de gestionare a PAC.
Toate elementele reformei se vor aplica de la 1 ianuarie 2014, cu exceptia noii structuri a platilor directe (plati “verzi”, sprijin suplimentar pentru tineri etc.), care va intra in vigoare incepand din 2015, pentru a da timp statelor membre sa-i informeze pe agricultori in legatura cu noua PAC si sa-si adapteze sistemele informatice de gestionare a PAC.
“Aceste decizii constituie un raspuns ferm al UE in fata provocarilor legate de securitatea alimentara, schimbarile climatice, cresterea economica si crearea de locuri de munca in zonele rurale. Politica agricola comuna va aduce o contributie importanta la realizarea obiectivului global de promovare a unei cresteri durabile, inteligente si incluzive” a aratatDacian Ciolos, comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala.
Sursa: Comisia Europeana
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
ONG din Vilnius/Lituania cauta parteneri in programul “Europa pentru cetateni”
VilniusAsociatia Comunitara Salininkai din Vilnius/Lituania cauta parteneri pentru un proiect ce va fi depus in programul Europa pentru cetateni, in cadrul Actiunii 1 Masura 1.2 Retele tematice de orase infratite (pentru termenul limita din septembrie 2013).
Proiectul se intituleaza “Cetateni-Valori-Drepturi-Tari” si are ca tema problemele create de apropierea unor aeroporturi, drepturile rezidentilor din vecinatate, impactul de mediu al aeroporturilor etc.
Pentru informatii suplimentare si manifestarea interesului, persoana de contact este Vilius Nalivaika, presedintele Asociatiei Comunitare Salininkai: e-mail ramunali@gmail.com.
Document anexat:
Apelul pentru cautarea de parteneri (DOC, En)
Sursa: UNCJR
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Credibilitatea instituțiilor UE este testată prin felul în care acestea acționează asupra reformelor promise, a avertizat președintele Parlamentului European, Martin Schulz, în deschiderea Consiliului European din 27-28 iunie, dedicat abordării șomajului în rândul tinerilor. „Oamenii de rând își pierd încrederea în capacitatea și voința instituțiilor democratice de a acționa”, a mai spus domnul Schulz, cerând statelor membre să cadă de acord asupra unor măsuri concrete.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Program intensiv de leadership pentru tineri profesionisti: Sinaia, 24-31 august 2013
SinaiaAsociatia Liderjust ofera un curs complet de leadership unui numar de 20 de tineriprofesionisti aflati in primii 5 ani de cariera, absolventi atat ai facultatilor de drept, cat si ai facultatilor de stiinte politice, de jurnalism si de economie.
Scopul programului este de a aduce impreuna actori directi ai sistemului judiciar precum avocati, judecatori, procurori, absolventi ai Academiei de Politie etc., dar si jurnalisti, economisti si analisti politici care au o activitate in domeniul justitiei sau legata de mediul juridic, pentru a dobandi abilitati si cunostinte de leadership, dar si pentru a-si forma o viziune despre sistemul de justitie din Romania.
Programul, desfasurat in perioada 24-31 august 2013, va avea loc in Sinaia la Hotel Casa Iris si va aborda teme precum:
  • valorile in sistemul de justitie,
  • lucrul in echipa,
  • managementul timpului, al conflictelor si al schimbarii,
  • tehnici de comunicare,
  • dezvoltarea creativitatii,
  • leadership situational.
Vor fi invitate pentru a intra in dialog cu participantii personalitati care si-au asumat rolul de lideri si au avut o contributie semnificativa in domeniile in care activeaza.
O componenta a programului este de a oferi instrumentele si cunostintele necesare participantilor pentru ca acestia sa poata pune in practica orice proiect si pentru a atinge, atat pe plan personal, cat si profesional, obiectivele pe care si le propun.
Totodata, programul urmareste promovarea leadershipului prin valori ca element fundamental in societatea romaneasca.
Leadership cu atitudine este sprijinit financiar de Ambasada Statelor Unite ale Americii in Romania, astfel incat Asociatia Liderjust va acoperi taxa de participare la program, cazarea si mesele aferente pentru intreaga perioada, costurile de transport revenind in sarcina participantilor.
Suntem onorati sa ii avem in calitate de traineri pe:
  • Cosmin Alexandru, partener Wanted Transformations;
  • Mihai Dragoi, Managing Partner HR Dimensions;
  • Codru Vrabie, Presedinte al Asociatiei EPAS;
  • Marian Stas, coordonator Programul educational “Liderii Mileniului Trei”, Quantitative Methods Instructor MC-MPA Summer Program, Harvard Kennedy School.
Pentru a participa, trimiteti la adresa corina.rebegea@liderjust.ro pana la 12 iulie 2013:
  • CV
  • scrisoare de intentie
  • eseu de 500 de cuvinte “Trei masuri esentiale pentru imbunatatirea sistemului de justitie in Romania”.
Aplicantii selectati vor sustine ulterior un interviu.
Sursa: Liderjust.ro
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Acord politic final privind cadrul financiar multianual 2014-2020
Joi, 27 iunie, presedintele Comisiei Europene a anuntat prntr-o declaratie faptul ca cele trei parti implicate in negocieri, Comisia Europeana, Parlamentul European si Consiliul European, au ajus la un acord politic final privind bugetul multianual al UE pentru perioada 2014-2020. “Acordul inlude o flexibilitate mai mare atat in domeniul platilor cat si in cel al angajamentelor” a declarat presedintele Barosso.
Principalele prevederi fata de cele deja cunoscute sunt urmatoarele:
- o ajustare tehnica anuala a plafonului de plati incepand cu anul 2015 care sa includa diferenta intre bugetul prevazut pentru anul n-1 si bugetul efectiv executat;
- ajustarile anuale pentru ultimii trei ani de executie ai bugetului nu vor depasi urmatoarele sume maxime (in eruo echivalent 2011): 7 mld. euro  pentru 2018; 9 mld euro pentru 2019 si 10 mld. euro pentru 2020
- pentu domeniile critice legate ocuparea  tinerilor, cercetare, in special Erasmus si IMM se permite ca bugetul sa fie angajat in avans cu o suma de pana la 2,45 mld euro in anii 2014-2015.
Consiliul se angajeaza sa ia decizia formala cel tarziu pana la 9 iulie 2013.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Finantarile SEE si Norvegiene in Romania insumeaza aproximativ 306 milioane euro, disponibile pana in 2016. Programele au fost oficial lansate astazi, 28 iunie 2013. Oystein Hovdkinn, ambasadorul Norvegiei a explicat, in cadrul unui interviu acordat EurActiv.ro/HotNews.ro, cu ocazia unei intalniri online cu cititorii, ca rata de absorbtie a acestor fonduri in perioada anterioara a fost de 85%, "secretul" fiind procedurile mai simple si sprijinul oferit de birourile care gestioneaza programele. Vezi interviul VIDEO
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Faillites bancaires en Europe : accord sur le partage des pertes - economy
Quelques heures seulement avant l'ouverture d'un nouveau Conseil européen à Bruxelles jeudi soir,... euronews, la chaîne d'informations la plus regardée en E...
From: euronewsfr
Views: 1
0 ratings
Time: 01:37More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Les 27 se penchent sur le chômage des jeunes
Les dirigeants des 27 pays européens se retrouvent à Bruxelles pour un sommet consacré notamment... euronews, la chaîne d'informations la plus regardée en Eu...
From: euronewsfr
Views: 1
0 ratings
Time: 01:01More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Sommet européen: 6 milliards pour les jeunes chômeurs
C'est le premier sommet européen à inviter les partenaires sociaux et représentants des patrons... euronews, la chaîne d'informations la plus regardée en Eur...
From: euronewsfr
Views: 14
0 ratings
Time: 01:11More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Le Conseil européen approuve le budget de l'Union pour 2014-2020
Le Conseil européen a approuvé hier soir le buget de l'Union pour la période 2014-2020. Il doit... euronews, la chaîne d'informations la plus regardée en Eur...
From: euronewsfr
Views: 0
0 ratings
Time: 01:28More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Un comunicat de presa al Institutului pentru Politici Publice arata ca României i s-a respins, la începutul acestei săptămâni, noua variantă a Draftului Acordului de Parteneriat prezentată recent Comisiei Europene drept bază a negocierilor priorităților de finanțare din următorul exercițiu financiar 2014 – 2020, documentul fiind considerat imatur. UPDATE: Comisia Europeana nu a respins ultimul draft de Acord de Parteneriat al Romaniei, intrucat discutiile cu autoritatile de la Bucuresti reprezinta “un proces in desfasurare”
Institutul pentru Politici Publice (IPP) care a avut, în ultimele zile, discuții la Bruxelles la nivelul conducerii DG Employment şi DG Regio, transmite ca “a putut constata cât de rezervați sunt, în acest moment, reprezentanții Comisiei Europene față de capacitatea României de a pregăti un document fundamentat și vizionar cu domeniile și țintele majore de dezvoltare solicitate spre finanțare din fonduri structurale în perioada următorilor 7 ani”.
UPDATE: Comisia Europeana nu a respins ultimul draft de Acord de Parteneriat al Romaniei, intrucat discutiile cu autoritatile de la Bucuresti reprezinta “un proces in desfasurare”, un dialog pe care executivul comunitar il are cu toate tarile, menit sa garanteze ca fondurile structurale vor avea un impact maxim asupra economiei in urmatoarea perioada de programare, a declarat vineri Shirin Wheeler, purtatoarea de cuvant a comisarului european pentru politica regionala, Johannes Hahn, citeazaAgerpres.
Purtatoarea de cuvant a comisarului european pentru politica regionala a facut aceasta precizare dupa ce Institutul pentru Politici Publice (IPP) i-a solicitat vineri premierului Victor Ponta, intr-un comunicat postat pe site-ul IPP, sa se implice in pregatirea unui document profesionist dupa ce CE ar fi respins, din nou, draftul Acordului de Parteneriat pentru exercitiul financiar 2014 – 2020.
Shirin Wheeler, purtatoarea de cuvant a lui Johannes Hahn, a precizat ca serviciile CE nu au respins draftul Acordului de Parteneriat trimis de Romania, pentru ca acesta este “un proces in desfasurare” si ca, de altfel, nu toate statele au trimis drafturile solicitate de executivul comunitar.
“Este un dialog pe care il purtam cu cu toate statele membre, pentru a ne asigura ca avem mixul potrivit de investitii si ca reformele noastre, in prezent in negociere, vor fi reflectate in perioada de programare pentru a avea un impact maxim al utilizarii fondurilor pentru Romania si alte state membre in termeni de crestere si slujbe. Este de mare ajutor faptul ca majoritatea statelor membre, inclusiv Romania, ne-au trimis drafturile de acord de parteneriat relativ devreme”, a declarat purtatoarea de cuvant.
Ea a adaugat ca acestea reprezinta strategii privind modul in care banii europeni pot fi folositi in urmatoarea perioada de programare si ca acum serviciile CE dezvolta aceste drafturi “in speranta ca vom putea incepe sa le finalizam in toamna, odata ce se va ajunge la un acord asupra reformelor”.
“Trebuie sa indicam faptul ca este numai a doua perioada de programare in care Romania este angrenata. Pentru aceasta perioada solicitam in noile acorduri de parteneriat mai multa concentrare ca niciodata asupra in care fondurile sunt investite, in conformitate cu reformele noastre. Este vorba de mai multa concentrare si strategie din partea statelor membre pentru a putea directiona investitiile asupra unor zone cheie pentru crestere, precum Intreprinderile Mici si Mijlocii, cercetare si dezvoltare, economie cu emisii scazute de dioxid de carbon. Asta reprezinta o provocare, dar suntem pe calea cea buna”, a mai afirmat Shirin Wheeler.

–––-
Alte precizari din  Comunicatul IPP:
  • Dimpotrivă, oficialii români care au purtat discuții sectoriale cu Bruxelles-ul au căutat mai degrabă să determine o finanțare incrementală, cu consecința ne-modernizării statului, în loc să profite de oportunitatea dată de viitoarele fonduri structurale pentru a schimba major cursul unor domenii retrograde. În cel al asistenței sociale, de exemplu, s-a constatat că statul român nu are determinare, datorită rezistenței sistemului public la schimbare, să închidă instituțiile mari rezidențiale  (cu până la 300 de persoane cu diverse dizabilități) pentru a dezvolta mai multe servicii în comunitate cu îngrijire superioară per tip de dizabilitate (îngrijire la domiciliu, locuinţe protejate în comunitate, centre de zi, etc).
  • Cea mai recentă variantă a documentului de negociere asumată de Guvernul României nu este profesionistă, aprecierea reprezentanților Comisiei Europene fiind, în opinia Institutului pentru Politici Publice (IPP), o dovadă clară a superficialității cu care s-au desfășurat consultările cu segmentele interesate din societate, respectiv a calității slabe a consultanței care s-a contractat  în ultimele luni pentru a pregăti acest document.
  • Instituțiile statului român se comportă iresponsabil cu privire la oportunitățile de modernizare pe care le oferă viitoarele fonduri europene, făcând proba că nu au capacitate internă să gestioneze procesul de negociere dar nici interes real să selecteze consultanți profesioniști și dedicați care pot contribui în mod real la pregătirea unor instrumente profesioniste de negociere. Sumele estimative care se anunță a fi alocate României, comparativ cu alte altor țări  recent intrate în UE sunt de aprox. 40 miliarde euro, de unde și gravitatea comportamentului autorităților din România – a Ministerului Fondurilor Europene, în special.
  • În privința regionalizării, reprezentanții Comisiei au fost foarte expliciți spunând că niciun oficial nu a cerut României să înființeze regiuni, nici măcar să descentralizeze Autoritățile de Management la nivel regional. Dimpotrivă, aceștia consideră că nu este de dorit un asemenea proces de descentralizare a AM în România, în condițiile capacității naționale existente regionalizarea managementului fondurilor europene putând reprezenta în viitor un regres. Facem un apel la Ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Liviu Dragnea să producă orice fel de declarație, scrisă sau verbală, a unui oficial de la Bruxelles, care să îi sprijine pledoaria din țară în susținerea eficientizării managementului fondurilor europene prin regionalizarea AMurilor.
  • Fiind, în acest moment, statul cel mai înapoiat din punct de vedere al stadiului negocierilor cu reprezentanții Comisiei Europene în legătură cu viitorul exercițiu financiar al UE 2014 – 2020, facem un apel către Premierul Victor Ponta să trateze cu seriozitate pregătirea acestui document care reprezintă fundamentul modului în care urmează să se cheltuiască banii în proiecte de dezvoltare aferente următorilor 7 ani în România.
  • Susținerea unui document neprofesionist, chiar daca va fi până la urmă semnat și de către Comisie, va înseamna alți 7 ani de stagnare dacă nu regres și implicit frustrări că fondurile europene nu duc la țintele de modernizare așteptate de români, ceea ce va duce, curând, la amplificarea sentimentelor anti-europene.
  • Atragem atenția că euro-scepticismul nu are neapărat la bază birocrația europeană cât lipsa de competență a autorităților naționale de a performa la nivelul standardelor europene, așa cum alte țări membre reușesc să o facă.
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Mai mult accent pe mediu, plăți suplimentare obligatorii pentru fermierii tineri, consolidarea organizațiilor fermierilor și reducerea birocrației în cheltuirea fondurilor UE: acestea sunt orientările principale ale acordului politic inițial privind politica agricolă a Uniunii la care au ajuns pe 26 iunie Parlamentul European, Comisia și Consiliul.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Drumul spre Europa, în lucru
Pentru noi, moldovenii din străinătate, aderarea Moldovei la Uniunea Europeană și implicita modernizare a economiei noastre sună dulce ca un cântec. Pentru că asta ar însemna pentru foarte mulți din noi posibilitatea de a ne întoarce acasă și a avea un trai decent în propria noastră țară. Înseamnă a abandona umilele activități din Occident și a ne întoarce la vechile noastre meserii sau oricum, a câștiga un nivel de demnitate socială superior. Iată de ce criza de guvern ne-a speriat atât de tare.

Mirosea a alegeri anticipate, a restaurație comunistă și matrimoniu cu Eurasia lui Putin. Mirosea a înstrăinare de propriul nostru pământ, pentru alți ani lungi. Din fericire, criza a luat sfârșit cu bine, a fost ales un nou premier, am răsuflat ușurați. Acest nou premier, fostul ministru de externe Iurie Leancă, s-a întors recent de la Bruxelles cu niște rezultate atât de bune, încât ne face să binecuvântăm anterioara criză. Într-un timp scurt, premierul nostru s-a întâlnit cu ministrul afacerilor externe al Lituaniei, Linas Linkevicius, cu comisarul european pentru extindere și politică de vecinătate Stefan Fule, cu președintele Partidului Popular European, Wilfried Martens, cu președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cu comisarul european pentru energie,
Citeşte mai mult...
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Curs: Solutii practice privind achizitiile publice in Romania
proiect conta-plus19-21 iulie 2013, Ocna Sibiului – Hotel***
Lector invitat: Violeta Stefanescu – Expert jurist si  Formator autorizat ANC, coautoare a mai multor lucrari de specialitate in domeniul fondurilor europene si achizitiilor publice.
In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia “EXPERT ACHIZITII PUBLICE” Cod COR 214 946, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.
Tematica
  • Cele mai recente modificari ale OUG nr. 34/2006: OUG nr. 77/2012, OUG nr. 31/2013 si OUG nr. 35/2006;
  • Evitarea conflictului de interese, notificarea achizitiilor directe in SEAP, clarificarile ce vizeaza continutul documentatiei de atribuire;
  • Noile praguri valorice europene si pragul valoric national;
  • Clarificare sau erata? Criterii de alegere si consecinte practice;
  • Elaborarea programului anual al achizitiilor publice. Compartimentul de achizitii publice – organizare si atributii. Componenta comisiei de evaluare;
  • Determinarea valorii estimate – legatura dintre obiectul contractului si codul CPV;
  • Documentatia de atribuire – intocmire si validare de catre ANRMAP;
  • Subcontractarea – dispozitii legale, limite, situatii practice;
  • Stabilirea procedurii adecvate pentru atribuirea contractului de achizitie publica;
  • Criterii de calificare si selectie. Evitarea cerintelor restrictive (Ordinul ANRMAP nr. 509/2011);
  • Contestatii – CNSC;
  • Actiuni in instanta;
  • Modalitati de realizare a 40% din volumul achizitiilor publice prin mijloace electronice;
  • ANRMAP si UCVAP – competente de verificare;
  • Jurisprudenta Curtii Europene de Justitie in materia achizitiilor publice;
  • Evitarea riscurilor in achizitiile publice si a corectiilor financiare prin utilizarea corecta a fondurilor europene.
Conditii de examinare
Pentru inscrierea la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
  • Copie buletin/carte de identitate;
  • Copie certificat de nastere;
  • Copie certificat de casatorie (daca este cazul);
  • Copie dupa diploma de absolvire a unei institutii de invatamant superior.
Inscriere
Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro.
Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513
TAXA de participare900 LEI (TVA inclus)
Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen  A.N.C. (fost C.N.F.P.A.).
TAXA servicii turistice600 LEI (TVA inclus)
Taxa include: cazare in regim double si pensiune completa participant;
BONUS: Cazare si mic dejun gratuite pentru insotitor!
Pentru informatii referitoare la grila de cursuri disponibila in perioada urmatoare va invitam sa accesati pagina noastra web:
www.proiect-contaplus.ro.
Va multumim si va asteptam la curs!
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
proiect conta-plus25-28 iulie 2013, Eforie Nord – Complex Club Dunarea***
Lector invitat: Specialist in Audit si Control din cadrul Ministerului Finantelor Publice
In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia de“Auditor Intern in Sectorul Public” Cod COR 241 306, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.
Tematica
Controlul Intern Managerial:
  1. Controlul intern/managerial de la obligatie legala la instrument util managerului;
  2. Evaluarea modului de organizare si functionare a comisiei constituite pentru monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern/managerial in entitate. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei;
  3. Analiza modului de planificare a activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern/managerial in entitate. Evaluarea modului de intocmire a programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial. Erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial;
  4. Analiza modului de stabilire a functiilor sensibile (evaluarea gradului de implementare a Standardului nr. 4 – Functii sensibile);
  5. Verificarea definirii unor obiective “SMART” de catre entitate. Exemple de imbunatatire a obiectivelor pentru a deveni “SMART”. Principalele deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 7 – Obiective. Principalele deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 8 – Planificarea;
  6. Evaluarea procesului de monitorizare a performantelor (verificarea definirii indicatorilor de performanta; exemple de indicatori; evaluarea calitatii acestora; verificarea implementarii unui sistem coerent de monitorizare a performantelor in entitate). Deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 10 – Monitorizarea performantelor;
  7. Analiza modului de elaborare si aplicare a procedurilor operationale. Deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 17 – Proceduri;
  8. Evaluarea gradului de integrare a controlului intern/managerial in procesele/activitatile curente ale entitatii;
  9. Evaluarea sistemelor de control intern/managerial conform criteriilor stabilite prin anexa 4.1. la O.M.F.P. nr. 946/2005. Verificarea modului de completare a chestionarului de autoevaluare si a realitatii datelor inscrise in acest document. Model completat de chestionar de autoevaluare.
Managementul Riscului:
10.   Managementul riscului – proces de imbunatatire continua a controlului intern/managerial;
11.    Exemple de riscuri;
12.    Stabilirea tolerantei la risc/apetitului la risc;
13.    Evaluarea si prioritizarea riscurilor;
14.    Gestionarea riscurilor;
15.    Evaluarea gradului de implementare a Standardului nr. 11 – Managementul riscului in entitate. Principalele deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 11 – Managementul riscului.
 Auditul Intern:
16.   Organizarea si pozitionarea structurii de audit intern in organizatie. Erori si deficiente posibile in implementarea Standardului nr. 25 – Auditul intern;
17.   Planificarea activitatii de audit intern. Elaborarea planurilor multianuale si anuale de audit;
18.   Elaborarea fiselor de identificare si analiza a problemelor si a rapoartelor de audit intern. Tehnici de intocmire. Erori posibile;
19. Rolul auditorilor interni in imbunatatirea proceselor de guvernanta corporativa, managementul riscului si controlul intern/managerial.
Guvernanta Corporativa:
20.    Conceptul de guvernanta corporativa;
21.    Principiile guvernantei corporative;
22.    Guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;
23.    Structuri organizationale si procese pentru asigurarea unei bune guvernante corporative;
24.    Elemente privind auditul procesului de guvernanta.
Inscriere
Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro.
Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513
TAXA de participare800 LEI (TVA inclus)
Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C. (fost C.N.F.P.A.).
TAXA servicii turistice900 LEI (TVA inclus)
Taxa include: cazare in regim double (3 nopti) si pensiune completa participant;
BONUS: Cazare si mic dejun gratuite pentru insotitor!
In vederea inscrierii la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
  1. Copie buletin/carte de identitate;
  2. Copie certificat de nastere;
  3. Copie certificat de casatorie (daca este cazul);
  4. Copie dupa diploma de absolvire a unei institutii de invatamant superior
Pentru informatii referitoare la grila de cursuri disponibila in perioada urmatoare va invitam sa accesati pagina noastra web:
www.proiect-contaplus.ro.
Va multumim si va asteptam la curs!
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Conferinta Afaceri.ro, fereastra spre Brasovul anilor 2020
afis_brasovDoar o saptamana ne mai desparte de cel de-al 4-lea eveniment din seria conferintelor Afaceri.ro 2013.
Evenimentul si se va desfasura vineri,5 iulie 2013 la Brasov Business Park, avand ca tematica “Perspective pentru Brasovul viitorului” si avandu-i ca invitati speciali pe Varujan Vosganian, Ministrul Economiei si George Scripcaru, Primarul Municipiului Brasov.
Conferinta Afaceri.ro Brasov 2013 va discuta despre dezvoltarea urbana, tehnologie, afaceri, marketing si comunicare in orasul viitorului, in Brasovul de maine si va reuni lideri, intreprinzatori si profesionisti interesati de perspectivele pe care mediul de afaceri le are in urmatorii 5-10 ani in Romania in general, si in Brasov in mod specific.

Programul Conferintei AFACERI.RO Brasov, 5 iulie 2013
09:00-09:30    Check-in
09:30-10:00    Wellcome cofee
I. CONFERINTA Perspective pentru Brasovul viitorului” - sala A
10:00 – 10:05 Deschiderea conferintei: Ionut Tata, presedinte Iceberg / Marius Alexa, CEO Arhipelago
10:05 – 10:30 Reindustrializarea Romaniei: Varujan Vosganian, Ministrul Economiei
10:30 – 10:45 Infrastructura de afaceri a municipiului Brasov: George Scripcaru, Primarul Municipiului Brasov
10:45 – 11:00 Proiecte de infrastructura si dezvoltare a Brasovului: Consiliul JudeteanBrasov
11:00 – 11:15 Perspective pentru mediul de afaceri prin parteneriate in cercetare: Ioan Abrudan, Rector UNITBV
11:15 – 11:30 Fondurile europene si mediul de afaceri – experiente 2007-2013 / perspective 2014-2020:  Simion Cretu, director ADR Centru
11:30 – 11:45 Brasov, centru al inovarii si antreprenoriatului: Ionut Tata, presedinte Iceberg
11:45 – 12:30 Dezbatere: Varujan Vosganian (to be confirmed), George Scripcaru, Ioan Abrudan, Simion Cretu, Ionut Tata. Moderator: Marius Alexa

II. LUNCH & NETWORKING
12:30 – 13:30  Pranz: Restaurant PRATO in cadrul Brasov Business Park

III. WORKSHOPS
Workshop 1: Cum va arata, comunica si functiona Brasovul viitorului – sala A
13:30 – 13:50 Cum va arata Brasovul: Dragos Oprea, architect Exhibit
13:50 – 14:10 Cum va functiona mediul de afaceri brasovean: Razvan Patrascu, CEO Firestarter
14:10 – 14:30 Internetul industrial – oportunitati si provocari:  Andrei Hohan, managing partner FiaTest
14:30 – 14:50 Cofee break
14:50 – 15:10 Business full service: Codruta Grosu, manager Brasov Business Park
15:10 – 15:30 Cum se va comunica in mediul de afaceri din Brasov:  Enache Stoica, specialist in comunicare

Workshop 2: Instrumente de management – sala B
13:30 – 13:50 Clusterele ca model de business: Vajda Lajos, vicepresedinte Asociatia Clusterelor din Romania
13:50 – 14:10 Clusterul pentru Inovare si Tehnologie Brasov: Ionut Tata, presedinte Iceberg
14:10 – 14:30 Cloud Computing: Mircea Munteanu, Elastoffice
14:30 – 14:50 Cofee break
14:50 – 15:10 Business Design – intelegerea proceselor  companiei si comunicarea lor: Alin Mechenici, CEO Highway to Business
15:10 – 15:30 Factori de succes in implementarea proiectelor cu finantare europeana:Bogdan Ghinet, manager partener Acces Project Investments

IV. POWERFUL NETWORKING - sala A
15:30 – 16:30   Networking Business Game: Marius ALEXA, CEO Arhipelago – Sala A
16:30 – 17:30 Open Networking  Sala A

V. PRIVATE MEETINGS – sala C
14:00 – 17:00: Participantii au la dispozitie birouri in care pot purta discutii private cu invitatii – Sala C

FESTIVITATEA DE INCHIDERE – sala A
17:30  Festivitatea de inchidere a evenimentului. Tombola. Premiere

La Conferinta Afaceri.ro Brasov 2013 am invitat alaturi de noi manageri publici si oameni de afaceri cu experienta care vor vorbi despre cum vad viitorul Brasovului ca centru de afaceri si motor de dezvoltare economica si sociala”, ne-au declarat organizatorii APEC, Arhipelago Interactive, Iceberg Consulting si JCI Brasov.
Acest eveniment este organizat impreuna cu partenerii Acces Project Investments, Voksbank, Brasov Business Park  si cu sprijinul FPP -  Fundatia Post Privatizare, Primaria Municipiului Brasov, Universitatea Transilvania, Brasov, Asociatia Clusterelor din Romania,  Gramma Wines, Autonom, Elastoffice, Fia Test, Highway to Business, EXHIBIT Arhitectura, Estico, Prato, Dallmayr, Zizin, Darkroomstudio, Armatti, Firestarter, Serisan, Maripusc, Trust Communications, Sturtups.ro, Finantare.ro,  Managementul-proiectelor.ro, EconomiaOnline.ro, Asigurari.ro, Meteo.ro,  Chamber.ro, Mytex.ro, Zile si Nopti, 24 Fun, Iubesc Brasovul, Brasov.ro, Ziare.com, BizBrasov.ro, PrinBrasov.com, Transilvania Business, Transilvania Expres,  Pretul zilei, Metropola, Tex Fm, Digi 24, Nova Tv.
Informatiile suplimentare despre eveniment sunt disponibile pe www.afaceri.ro, iar inscrierile se pot face pe acelasi site in  limita locurilor disponibile.
Contact presa:
Medeea Petrovan, tel: 0737/032.504, e-mail: medeea.petrovan@iceberg.ro
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Welcome Croatia
EU commissioners are welcoming Croatia into the EU in their mother tongue! How do you say welcome Croatia? "What benefits will the EU's single market bring t...
From: eutube
Views: 2693
120 ratings
Time: 01:11More in News & Politics
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu