Asociatia Comunitara Salininkai din Vilnius/Lituania cauta parteneri pentru un proiect ce va fi depus in programul Europa pentru cetateni, in cadrul Actiunii 1 Masura 1.2 Retele tematice de orase infratite (pentru termenul limita din septembrie 2013).
Proiectul se intituleaza “Cetateni-Valori-Drepturi-Tari” si are ca tema problemele create de apropierea unor aeroporturi, drepturile rezidentilor din vecinatate, impactul de mediu al aeroporturilor etc. Pentru informatii suplimentare si manifestarea interesului, persoana de contact este Vilius Nalivaika, presedintele Asociatiei Comunitare Salininkai: e-mail ramunali@gmail.com. Apelul pentru cautarea de parteneri (DOC, En) Sursa: UNCJR |
Credibilitatea instituțiilor UE este testată prin felul în care acestea acționează asupra reformelor promise, a avertizat președintele Parlamentului European, Martin Schulz, în deschiderea Consiliului European din 27-28 iunie, dedicat abordării șomajului în rândul tinerilor. „Oamenii de rând își pierd încrederea în capacitatea și voința instituțiilor democratice de a acționa”, a mai spus domnul Schulz, cerând statelor membre să cadă de acord asupra unor măsuri concrete.
Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE |
Asociatia Liderjust ofera un curs complet de leadership unui numar de 20 de tineriprofesionisti aflati in primii 5 ani de cariera, absolventi atat ai facultatilor de drept, cat si ai facultatilor de stiinte politice, de jurnalism si de economie.
Scopul programului este de a aduce impreuna actori directi ai sistemului judiciar precum avocati, judecatori, procurori, absolventi ai Academiei de Politie etc., dar si jurnalisti, economisti si analisti politici care au o activitate in domeniul justitiei sau legata de mediul juridic, pentru a dobandi abilitati si cunostinte de leadership, dar si pentru a-si forma o viziune despre sistemul de justitie din Romania. Programul, desfasurat in perioada 24-31 august 2013, va avea loc in Sinaia la Hotel Casa Iris si va aborda teme precum:
O componenta a programului este de a oferi instrumentele si cunostintele necesare participantilor pentru ca acestia sa poata pune in practica orice proiect si pentru a atinge, atat pe plan personal, cat si profesional, obiectivele pe care si le propun. Totodata, programul urmareste promovarea leadershipului prin valori ca element fundamental in societatea romaneasca. Leadership cu atitudine este sprijinit financiar de Ambasada Statelor Unite ale Americii in Romania, astfel incat Asociatia Liderjust va acoperi taxa de participare la program, cazarea si mesele aferente pentru intreaga perioada, costurile de transport revenind in sarcina participantilor. Suntem onorati sa ii avem in calitate de traineri pe:
Sursa: Liderjust.ro |
Joi, 27 iunie, presedintele Comisiei Europene a anuntat prntr-o declaratie faptul ca cele trei parti implicate in negocieri, Comisia Europeana, Parlamentul European si Consiliul European, au ajus la un acord politic final privind bugetul multianual al UE pentru perioada 2014-2020. “Acordul inlude o flexibilitate mai mare atat in domeniul platilor cat si in cel al angajamentelor” a declarat presedintele Barosso.
Principalele prevederi fata de cele deja cunoscute sunt urmatoarele: - o ajustare tehnica anuala a plafonului de plati incepand cu anul 2015 care sa includa diferenta intre bugetul prevazut pentru anul n-1 si bugetul efectiv executat; - ajustarile anuale pentru ultimii trei ani de executie ai bugetului nu vor depasi urmatoarele sume maxime (in eruo echivalent 2011): 7 mld. euro pentru 2018; 9 mld euro pentru 2019 si 10 mld. euro pentru 2020 - pentu domeniile critice legate ocuparea tinerilor, cercetare, in special Erasmus si IMM se permite ca bugetul sa fie angajat in avans cu o suma de pana la 2,45 mld euro in anii 2014-2015. Consiliul se angajeaza sa ia decizia formala cel tarziu pana la 9 iulie 2013. |
Finantarile SEE si Norvegiene in Romania insumeaza aproximativ 306 milioane euro, disponibile pana in 2016. Programele au fost oficial lansate astazi, 28 iunie 2013. Oystein Hovdkinn, ambasadorul Norvegiei a explicat, in cadrul unui interviu acordat EurActiv.ro/HotNews.ro, cu ocazia unei intalniri online cu cititorii, ca rata de absorbtie a acestor fonduri in perioada anterioara a fost de 85%, "secretul" fiind procedurile mai simple si sprijinul oferit de birourile care gestioneaza programele. Vezi interviul VIDEO
|
Un comunicat de presa al Institutului pentru Politici Publice arata ca României i s-a respins, la începutul acestei săptămâni, noua variantă a Draftului Acordului de Parteneriat prezentată recent Comisiei Europene drept bază a negocierilor priorităților de finanțare din următorul exercițiu financiar 2014 – 2020, documentul fiind considerat imatur. UPDATE: Comisia Europeana nu a respins ultimul draft de Acord de Parteneriat al Romaniei, intrucat discutiile cu autoritatile de la Bucuresti reprezinta “un proces in desfasurare”
Institutul pentru Politici Publice (IPP) care a avut, în ultimele zile, discuții la Bruxelles la nivelul conducerii DG Employment şi DG Regio, transmite ca “a putut constata cât de rezervați sunt, în acest moment, reprezentanții Comisiei Europene față de capacitatea României de a pregăti un document fundamentat și vizionar cu domeniile și țintele majore de dezvoltare solicitate spre finanțare din fonduri structurale în perioada următorilor 7 ani”. UPDATE: Comisia Europeana nu a respins ultimul draft de Acord de Parteneriat al Romaniei, intrucat discutiile cu autoritatile de la Bucuresti reprezinta “un proces in desfasurare”, un dialog pe care executivul comunitar il are cu toate tarile, menit sa garanteze ca fondurile structurale vor avea un impact maxim asupra economiei in urmatoarea perioada de programare, a declarat vineri Shirin Wheeler, purtatoarea de cuvant a comisarului european pentru politica regionala, Johannes Hahn, citeazaAgerpres. Purtatoarea de cuvant a comisarului european pentru politica regionala a facut aceasta precizare dupa ce Institutul pentru Politici Publice (IPP) i-a solicitat vineri premierului Victor Ponta, intr-un comunicat postat pe site-ul IPP, sa se implice in pregatirea unui document profesionist dupa ce CE ar fi respins, din nou, draftul Acordului de Parteneriat pentru exercitiul financiar 2014 – 2020. Shirin Wheeler, purtatoarea de cuvant a lui Johannes Hahn, a precizat ca serviciile CE nu au respins draftul Acordului de Parteneriat trimis de Romania, pentru ca acesta este “un proces in desfasurare” si ca, de altfel, nu toate statele au trimis drafturile solicitate de executivul comunitar. “Este un dialog pe care il purtam cu cu toate statele membre, pentru a ne asigura ca avem mixul potrivit de investitii si ca reformele noastre, in prezent in negociere, vor fi reflectate in perioada de programare pentru a avea un impact maxim al utilizarii fondurilor pentru Romania si alte state membre in termeni de crestere si slujbe. Este de mare ajutor faptul ca majoritatea statelor membre, inclusiv Romania, ne-au trimis drafturile de acord de parteneriat relativ devreme”, a declarat purtatoarea de cuvant. Ea a adaugat ca acestea reprezinta strategii privind modul in care banii europeni pot fi folositi in urmatoarea perioada de programare si ca acum serviciile CE dezvolta aceste drafturi “in speranta ca vom putea incepe sa le finalizam in toamna, odata ce se va ajunge la un acord asupra reformelor”. “Trebuie sa indicam faptul ca este numai a doua perioada de programare in care Romania este angrenata. Pentru aceasta perioada solicitam in noile acorduri de parteneriat mai multa concentrare ca niciodata asupra in care fondurile sunt investite, in conformitate cu reformele noastre. Este vorba de mai multa concentrare si strategie din partea statelor membre pentru a putea directiona investitiile asupra unor zone cheie pentru crestere, precum Intreprinderile Mici si Mijlocii, cercetare si dezvoltare, economie cu emisii scazute de dioxid de carbon. Asta reprezinta o provocare, dar suntem pe calea cea buna”, a mai afirmat Shirin Wheeler. –––- Alte precizari din Comunicatul IPP:
|
Mai mult accent pe mediu, plăți suplimentare obligatorii pentru fermierii tineri, consolidarea organizațiilor fermierilor și reducerea birocrației în cheltuirea fondurilor UE: acestea sunt orientările principale ale acordului politic inițial privind politica agricolă a Uniunii la care au ajuns pe 26 iunie Parlamentul European, Comisia și Consiliul.
Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE |
Pentru noi, moldovenii din străinătate, aderarea Moldovei la Uniunea Europeană și implicita modernizare a economiei noastre sună dulce ca un cântec. Pentru că asta ar însemna pentru foarte mulți din noi posibilitatea de a ne întoarce acasă și a avea un trai decent în propria noastră țară. Înseamnă a abandona umilele activități din Occident și a ne întoarce la vechile noastre meserii sau oricum, a câștiga un nivel de demnitate socială superior. Iată de ce criza de guvern ne-a speriat atât de tare.
Mirosea a alegeri anticipate, a restaurație comunistă și matrimoniu cu Eurasia lui Putin. Mirosea a înstrăinare de propriul nostru pământ, pentru alți ani lungi. Din fericire, criza a luat sfârșit cu bine, a fost ales un nou premier, am răsuflat ușurați. Acest nou premier, fostul ministru de externe Iurie Leancă, s-a întors recent de la Bruxelles cu niște rezultate atât de bune, încât ne face să binecuvântăm anterioara criză. Într-un timp scurt, premierul nostru s-a întâlnit cu ministrul afacerilor externe al Lituaniei, Linas Linkevicius, cu comisarul european pentru extindere și politică de vecinătate Stefan Fule, cu președintele Partidului Popular European, Wilfried Martens, cu președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cu comisarul european pentru energie, Citeşte mai mult... |
19-21 iulie 2013, Ocna Sibiului – Hotel***
Lector invitat: Violeta Stefanescu – Expert jurist si Formator autorizat ANC, coautoare a mai multor lucrari de specialitate in domeniul fondurilor europene si achizitiilor publice. In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia “EXPERT ACHIZITII PUBLICE” Cod COR 214 946, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.
Pentru inscrierea la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro. Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513 TAXA de participare: 900 LEI (TVA inclus) Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C. (fost C.N.F.P.A.). TAXA servicii turistice: 600 LEI (TVA inclus) Taxa include: cazare in regim double si pensiune completa participant; BONUS: Cazare si mic dejun gratuite pentru insotitor! Pentru informatii referitoare la grila de cursuri disponibila in perioada urmatoare va invitam sa accesati pagina noastra web: www.proiect-contaplus.ro. Va multumim si va asteptam la curs! |
25-28 iulie 2013, Eforie Nord – Complex Club Dunarea***
Lector invitat: Specialist in Audit si Control din cadrul Ministerului Finantelor Publice In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia de“Auditor Intern in Sectorul Public” Cod COR 241 306, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale. Controlul Intern Managerial:
10. Managementul riscului – proces de imbunatatire continua a controlului intern/managerial; 11. Exemple de riscuri; 12. Stabilirea tolerantei la risc/apetitului la risc; 13. Evaluarea si prioritizarea riscurilor; 14. Gestionarea riscurilor; 15. Evaluarea gradului de implementare a Standardului nr. 11 – Managementul riscului in entitate. Principalele deficiente si erori posibile in implementarea Standardului nr. 11 – Managementul riscului. Auditul Intern: 16. Organizarea si pozitionarea structurii de audit intern in organizatie. Erori si deficiente posibile in implementarea Standardului nr. 25 – Auditul intern; 17. Planificarea activitatii de audit intern. Elaborarea planurilor multianuale si anuale de audit; 18. Elaborarea fiselor de identificare si analiza a problemelor si a rapoartelor de audit intern. Tehnici de intocmire. Erori posibile; 19. Rolul auditorilor interni in imbunatatirea proceselor de guvernanta corporativa, managementul riscului si controlul intern/managerial. Guvernanta Corporativa: 20. Conceptul de guvernanta corporativa; 21. Principiile guvernantei corporative; 22. Guvernanta corporativa a intreprinderilor publice; 23. Structuri organizationale si procese pentru asigurarea unei bune guvernante corporative; 24. Elemente privind auditul procesului de guvernanta. Inscriere Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro. Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513 TAXA de participare: 800 LEI (TVA inclus) Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C. (fost C.N.F.P.A.). TAXA servicii turistice: 900 LEI (TVA inclus) Taxa include: cazare in regim double (3 nopti) si pensiune completa participant; BONUS: Cazare si mic dejun gratuite pentru insotitor! In vederea inscrierii la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
www.proiect-contaplus.ro. Va multumim si va asteptam la curs! |
Doar o saptamana ne mai desparte de cel de-al 4-lea eveniment din seria conferintelor Afaceri.ro 2013.
Evenimentul si se va desfasura vineri,5 iulie 2013 la Brasov Business Park, avand ca tematica “Perspective pentru Brasovul viitorului” si avandu-i ca invitati speciali pe Varujan Vosganian, Ministrul Economiei si George Scripcaru, Primarul Municipiului Brasov. Conferinta Afaceri.ro Brasov 2013 va discuta despre dezvoltarea urbana, tehnologie, afaceri, marketing si comunicare in orasul viitorului, in Brasovul de maine si va reuni lideri, intreprinzatori si profesionisti interesati de perspectivele pe care mediul de afaceri le are in urmatorii 5-10 ani in Romania in general, si in Brasov in mod specific. Programul Conferintei AFACERI.RO Brasov, 5 iulie 2013 09:30-10:00 Wellcome cofee I. CONFERINTA “Perspective pentru Brasovul viitorului” - sala A 10:00 – 10:05 Deschiderea conferintei: Ionut Tata, presedinte Iceberg / Marius Alexa, CEO Arhipelago 10:05 – 10:30 Reindustrializarea Romaniei: Varujan Vosganian, Ministrul Economiei 10:30 – 10:45 Infrastructura de afaceri a municipiului Brasov: George Scripcaru, Primarul Municipiului Brasov 10:45 – 11:00 Proiecte de infrastructura si dezvoltare a Brasovului: Consiliul JudeteanBrasov 11:00 – 11:15 Perspective pentru mediul de afaceri prin parteneriate in cercetare: Ioan Abrudan, Rector UNITBV 11:15 – 11:30 Fondurile europene si mediul de afaceri – experiente 2007-2013 / perspective 2014-2020: Simion Cretu, director ADR Centru 11:30 – 11:45 Brasov, centru al inovarii si antreprenoriatului: Ionut Tata, presedinte Iceberg 11:45 – 12:30 Dezbatere: Varujan Vosganian (to be confirmed), George Scripcaru, Ioan Abrudan, Simion Cretu, Ionut Tata. Moderator: Marius Alexa II. LUNCH & NETWORKING 12:30 – 13:30 Pranz: Restaurant PRATO in cadrul Brasov Business Park III. WORKSHOPS Workshop 1: Cum va arata, comunica si functiona Brasovul viitorului – sala A 13:30 – 13:50 Cum va arata Brasovul: Dragos Oprea, architect Exhibit 13:50 – 14:10 Cum va functiona mediul de afaceri brasovean: Razvan Patrascu, CEO Firestarter 14:10 – 14:30 Internetul industrial – oportunitati si provocari: Andrei Hohan, managing partner FiaTest 14:30 – 14:50 Cofee break 14:50 – 15:10 Business full service: Codruta Grosu, manager Brasov Business Park 15:10 – 15:30 Cum se va comunica in mediul de afaceri din Brasov: Enache Stoica, specialist in comunicare Workshop 2: Instrumente de management – sala B 13:30 – 13:50 Clusterele ca model de business: Vajda Lajos, vicepresedinte Asociatia Clusterelor din Romania 13:50 – 14:10 Clusterul pentru Inovare si Tehnologie Brasov: Ionut Tata, presedinte Iceberg 14:10 – 14:30 Cloud Computing: Mircea Munteanu, Elastoffice 14:30 – 14:50 Cofee break 14:50 – 15:10 Business Design – intelegerea proceselor companiei si comunicarea lor: Alin Mechenici, CEO Highway to Business 15:10 – 15:30 Factori de succes in implementarea proiectelor cu finantare europeana:Bogdan Ghinet, manager partener Acces Project Investments IV. POWERFUL NETWORKING - sala A 15:30 – 16:30 Networking Business Game: Marius ALEXA, CEO Arhipelago – Sala A 16:30 – 17:30 Open Networking Sala A V. PRIVATE MEETINGS – sala C 14:00 – 17:00: Participantii au la dispozitie birouri in care pot purta discutii private cu invitatii – Sala C FESTIVITATEA DE INCHIDERE – sala A 17:30 Festivitatea de inchidere a evenimentului. Tombola. Premiere “La Conferinta Afaceri.ro Brasov 2013 am invitat alaturi de noi manageri publici si oameni de afaceri cu experienta care vor vorbi despre cum vad viitorul Brasovului ca centru de afaceri si motor de dezvoltare economica si sociala”, ne-au declarat organizatorii APEC, Arhipelago Interactive, Iceberg Consulting si JCI Brasov. Acest eveniment este organizat impreuna cu partenerii Acces Project Investments, Voksbank, Brasov Business Park si cu sprijinul FPP - Fundatia Post Privatizare, Primaria Municipiului Brasov, Universitatea Transilvania, Brasov, Asociatia Clusterelor din Romania, Gramma Wines, Autonom, Elastoffice, Fia Test, Highway to Business, EXHIBIT Arhitectura, Estico, Prato, Dallmayr, Zizin, Darkroomstudio, Armatti, Firestarter, Serisan, Maripusc, Trust Communications, Sturtups.ro, Finantare.ro, Managementul-proiectelor.ro, EconomiaOnline.ro, Asigurari.ro, Meteo.ro, Chamber.ro, Mytex.ro, Zile si Nopti, 24 Fun, Iubesc Brasovul, Brasov.ro, Ziare.com, BizBrasov.ro, PrinBrasov.com, Transilvania Business, Transilvania Expres, Pretul zilei, Metropola, Tex Fm, Digi 24, Nova Tv. Informatiile suplimentare despre eveniment sunt disponibile pe www.afaceri.ro, iar inscrierile se pot face pe acelasi site in limita locurilor disponibile. Contact presa: Medeea Petrovan, tel: 0737/032.504, e-mail: medeea.petrovan@iceberg.ro |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu