marți, 2 iulie 2013

Expoziție: faceți cunoștință cu Croația, un nou membru al familiei europene

Expoziția publică „Bun venit, Croația”, care marchează noua extindere a UE, a fost deschisă la Bruxelles de Președintele Parlamentului European, Martin Schulz, și premierul croat, Zoran Milanović. „Să ne bucurăm nu numai de expoziție, ci și de viitorul nostru comun și pașnic ca familie europeană”, a spus domnul Schulz. Croația va deveni membră UE la 1 iulie 2013.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
11 state UE intenționează să introducă taxa pe tranzacțiile financiare, care dorește reducerea speculațiilor financiare riscante și o contribuție a băncilor la acoperirea costurilor crizei. Raportoarea Anni Podimata (S&D, Grecia) ne-a acordat un interviu înaintea dezbaterii din plen.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2013 - PE
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Italia şi Spania, ţări primitoare cu imigranţii. ...
Cei mai mulţi dintre români indică Italia şi Spania printre ţările cele mai primitoare pentru conaţionalii care vor să muncească în străinătate.
De asemenea, mai mult de jumătate dintre ei afirmă că au rude de orice grad în străinătate, potrivit unui sondaj realizat de INSCOP Research, în perioada 28 mai 3 iunie.
Astfel, 51,8% dintre români afirmă că au rude plecate în străinătate, în timp ce 48,2% declară că nu au rude în afara ţării, relatează agerpres.ro. 60,6% din totalul populaţiei de 51,8% care a răspuns că ar avea rude în străinătate spun că nu primesc bani de la membrii familiei aflaţi în alte ţări, în timp ce 38,1%, aproximativ 3,5 milioane de români, susţin că sunt ajutaţi financiar de către rudele din străinătate.
67,8% dintre respondenţi au indicat Italia, urmată de Spania cu 61,5% ca fiind ţările cele mai primitoare pentru românii care vor să muncească în străinătate.
Germania cu 36,1% se situează pe poziţia a treia, iar pe a patra poziţie se află Marea Britanie 21,1%. Pe a cincea poziţie se află Franţa, cu 19,1%, urmează SUA cu 5,4%, Grecia cu 5,3%, Ungaria cu 4,3%, Austria cu 4,1%, Danemarca 4,1% şi Canada 3,7%.
Ţările
Citeşte mai mult...
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Curs: Fondurile europene si achizitiile publice in perioada 2014-2020
Proiect_Conta_curs_achizitii12-14 iulie 2013, Bucuresti – USAMV
Lector invitat: doamna Violeta Stefanescu – Expert jurist si  Formator autorizat ANC, coautoare a mai multor lucrari de specialitate in domeniul fondurilor europene si achizitiilor publice.
In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia “Expert Accesare Fonduri Structurale si de Coeziune Europene Cod COR  241 948, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.
Tematica
  • Noul cadru juridic al fondurilor europene si al achizitiilor publice in urmatoarea perioada de programare;
  • Strategia 2020;
  • Vechi si nou – cele mai importante modificari fata de perioada actuala;
  • Prezentarea propunerilor de regulamente si de directive;
  • De ce regulamente? De ce directive? Diferenta dintre cele doua si consecintele practice;
  • Modul in care noul cadrul legislativ european influenteaza accesarea fondurilor europene in Romania;
  • Achizitiile publice in cadrul proiectelor cofinantate din fonduri europene – modificari preconizate;
  • Intrebari si raspunsuri.

Inscriere
Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro.
Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513
TAXA de participare900 LEI (TVA inclus)
Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C. (fost C.N.F.P.A.).
In vederea inscrierii la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
  1. Copie buletin/carte de identitate;
  2. Copie certificat de nastere;
  3. Copie certificat de casatorie (daca este cazul);
  4. Copie dupa diploma de absolvire a unei institutii de invatamant superior
Pentru informatii referitoare la grila de cursuri disponibila in perioada urmatoare va invitam sa accesati pagina noastra web:
www.proiect-contaplus.ro, sectiunea Cursuri.
Va multumim si va asteptam la curs!
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
Curs: Achizitii publice implementate cu succes – Eforie Nord, 25-28 iulie 2013
proiect conta-plus25-28 iulie 2013, Eforie Nord – Complex Club Dunarea
Lector invitat: Specialist din cadrul Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.
In urma evaluarii, se acorda certificat de absolvire pentru ocupatia “EXPERT ACHIZITII PUBLICE” Cod COR 214 946, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.
Tematica
  • Noutati legislative privind achizitiile publice:  OUG nr. 77/2012 privind modificarea OUG nr. 34/2006 publicata in M. Of. nr.827/10.12.2012.
  • Proiect legislativ de modificare a HG 925/2006 privind normele de aplicare a O.U.G. NR. 34/2006. Instructiuni.
  • Acte normative nationale si europene, incidente si reguli de prevalare.
  • Reguli de transparenta.
  • Metode de accelerare a termenelor.
  • Instrumente manageriale legale si oportune in materia achizitiilor publice – Noutati legislative.
  • Planificarea achizitiilor publice in cadrul autoritatii contractante. Programul anual ca instrument managerial. Compartimentul de achizitii publice; Organizare si atributii; Componenta comisiei de evaluare;
  • Proceduri. Achizitia de produse. Achizitia de servicii. Achizitia de lucrari.
  • Negocierea fara publicare a unui anunt, ca exceptie.
  • O.U.G. nr. 52/2011 pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 30/2006 privind verificarea aspectelor procedurale la atribuirea contractelor de achizitii publice, de concesiune de lucrari publice si de concesiune de servicii.
  • Reguli de participare. Conflict de interese. Evitarea conflictului de interese – Ordinul A.N.R.M.A.P. nr. 170/2012; Stabilirea procedurii adecvate pentru atribuirea contractului public. Rolul A.N.I. in identificarea/impiedicarea conflictelor de interese.
  • Evitarea conflictului de interese; Evitarea cerintelor de calificare restrictive conform Ordinului A.N.R.M.A.P. nr. 509 / 2011; Ordinul A.N.R.M.A.P. nr. 171/ 2012 cu privire la clarificarile ce vizeaza continutul D.A.
  • Documentatia de atribuire. Factori de evaluare. Mostre. Caietul de sarcini. Atribuire pe loturi. Stabilirea clauzelor contractului de achizitie publica.
  • Criterii de clarificare si selectie.
  • Nepublicarea in S.E.A.P. a clarificarilor (raspuns doar operatorului economic care a solicitat clarificarea).
  • Oferta. Evaluarea ofertei. Modalitatea de constituire a garantiilor de participare si de buna executie.
  • Notificarea achizitiilor directe in SEAP. Incheierea contractului/acordului-cadru. Acte aditionale. Modalitatile de ajustare/actualizare a pretului contractului de achizitie publica.
  • Acordul cadru si contractele subsecvente. Acordul Cadru – modalitate speciala de realizare a unei achizitii publice; Documentatia de atribuire – Intocmire si validare de catre A.N.R.M.A.P.; Documente constatatoare.
  • Solutionarea contestatiilor. Evitarea contestatiilor in procesul de achizitie publica; Rezolvarea contestatiilor la C.N.S.C.; Sanctiuni pentru contestatii.
  • Noi reguli in vigoare, in lansarea procedurilor de achizitie publica prin S.E.A.P.Accesul, transmiterea si publicarea anunturilor/invitatiilor de participare, a documentatiilor de atribuire, eratelor si clarificarilor prin S.E.A.P.. Modalitati de realizare a 40% din volumul achizitiilor publice prin mijloace electronice in conformitate cu prevederile cuprinse in H.G. 167/2010. Cumpararea directa prin catalogul electronic; Cererea de oferta; Licitatia deschisa; Licitatia restransa; Etapa finala de licitatie electronica;
  • Metode de imbunatatire a functionarii structurilor cu atributii in verificarea documentatiilor de atribuire (ex-ante) si a modului de atribuire a contractelor de achizitie publica (ex-post).
Inscriere
Inscrierea se face in baza formularului solicitat la numerele de telefon: 021.310.13.62 sau la adresa de e-mail: silvana.oprea@proiect-contaplus.ro.
Persoana de contact: Silvana Oprea – mobil: 0735.211.513
TAXA de instruire800 LEI/participant (TVA inclus)
Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C. (fost C.N.F.P.A.).
Tarif de grup:
  • 2 persoane din aceeasi organizatie: discount 5%
  • 3 persoane din aceeasi organizatie: discount 7%
  • 4 persoane din aceeasi organizatie: discount 10%
  • 5 persoane din aceeasi organizatie: discount 15%
TAXA servicii turistice900 LEI/participant (TVA inclus)
Taxa include: cazare in regim double (3 nopti) si pensiune completa participant;
BONUS: Cazare si mic dejun gratuite pentru insotitor!
In vederea inscrierii la examenul de absolvire, cursantii trebuie sa faca dovada urmatoarelor documente:
  1. Copie buletin/carte de identitate;
  2. Copie certificat de nastere;
  3. Copie certificat de casatorie (daca este cazul);
  4. Copie dupa diploma de absolvire a unei institutii de invatamant superior
Pentru informatii referitoare la grila de cursuri disponibila in perioada urmatoare va invitam sa accesati pagina noastra web:
www.proiect-contaplus.ro, sectiunea Cursuri.
Va multumim si va asteptam la curs!
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
blocAutoritatea de Management pentru Programul Operational Regional (AM POR), din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, a publicat in data de 1 iulie 2013 Corrigendumul nr.3 la Ghidul pentru Domeniul Major de Interventie 1.2 –Sprijinirea investitiilor in eficienta energetica a blocurilor de locuinte, Axa prioritara 1 – Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere.
Document anexat:
Corrigendum nr. 3 la Ghidul de Eficienta Energetica (PDF)
Sursa: AM POR
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
ADR Sud Muntenia angajeaza studenti in perioada verii
studenti_practicaIn data de8 iulie, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud Muntenia va organiza o selectie pentru angajarea, pe perioada vacantei de vara, a unor studenti care urmeaza cursurile unei facultati economice sau tehnice, in ani terminali.
Acestia vor lucra pe baza de contract individual de munca pe durata determinata, in una dintre cele mai moderne institutii din regiunea Sud Muntenia. Programul destinat in exclusivitate studentilor se deruleaza incepand cu anul 2007.
Prin aceasta initiativa, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud Muntenia doreste sa ofere avantajul familiarizarii studentilor cu programele finantate de Uniunea Europeana si cu un mediu de lucru performant.
Totodata, se doreste ca acest program sa contribuie la dezvoltarea profesionala ulterioara a studentilor. In plus, se ofera posibilitatea incheierii unor contracte de munca la terminarea studiilor.
“De sase ani derulam la nivelul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Sud Muntenia un program in care, pe perioada vacantei de vara, angajam studenti. Nu o sa va vina sa credeti cati copii de valoare sunt in regiunea noastra, care, din pacate, din cauza ofertei destul de timide pe care o au la terminarea studiilor, se risipesc in cele patru zari. Pentru noi este o mare bucurie sa primim in randurile noastre tineri valorosi. Este al saselea an in care conditiile ne-au permis sa angajam studenti si speram ca initiativa noastra sa contribuie la dezvoltarea lor profesionala ulterioara. In plus, oferim posibilitatea incheierii unor contracte de munca full time la terminarea studiilor, iar acest lucru poate constitui un aport la efortul de a pastra in regiune persoane calificate”, a declarat directorul ADR Sud Muntenia, Liviu Musat.
Informatii suplimentare despre concurs aflati accesand pagina oficiala a institutiei.
Sursa: ADR Sud Muntenia
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG
angajati_graficReferitor la prevederea de la art 3. lit e) din H.G. 274/2013 privind acordareaajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, conform careia schema de minimis instituita prin actul normativ precizat mai sus nu se aplica ajutoarelor de stat destinate activitatilor de export, Ministerul Economiei precizeaza ca aceasta face referire doar la la ajutoarele destinate activitatilor legate de exportul catre tari terte sau catre state membre ale Uniunii Europene, respectiv la ajutoarele de stat care fie sunt legate direct de cantitatile exportate, fie sunt destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie.
Deci, o firma din sectorul productiv din Romania, care-si exporta produsele fabricate si care doreste sa-si achizitioneze utilaje, echipament, etc. pentru a deveni mai competitiva, poate aplica fara nicio problema la schema de ajutor de minimis.
Sursa: Ministerul Economiei
Delicious
TwitterLinkedInFacebookBufferMail
SED
+TAG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu